medicine

  • ۰
  • ۰

رفع سردرد میگرنی

رفع سردرد میگرنی :افراد دارای سابقه خانوادگی میگرن، به ویژه در طول دهه ۳۰ سالگی، احتمال مبتلا شدن به میگرن را دارند. در این بین، خانم‌ها ۳ برابر مردها احتمال اتبلا به میگرن را دارا می‌باشند و این باور وجود دارد این امر ناشی از تغییرات هورمونی مثل نوسانات استروژن می‌باشد.میگرن اغلب قبل یا بعد از یک دوره قاعدگی و زمانی که استروژن به طور طبیعی از بین می‌رود رخ می‌دهد. افراد مبتلا به یائسگی یا منوپوز ممکن است به علت تغییر سطح هورمون، میگرن را تجربه کنند. افرادی که مبتلا به میگرن هستند و درمان‌های جایگزینی هورمون دریافت می‌کنند و یا از روش‌های پیشگیری از بارداری خوراکی استفاده می‌کنند، میگرن را بدتر از حد معمول تجربه می‌کنند.

رفع سردرد میگرنی

سردرد میگرنی چیست و چطور درمان می شود

سردرد میگرنی یکی از شایع ترین انواع سردردها می باشد. برخی اوقات درد در قسمت پیشانی، اطراف چشم و یا در پشت سر دیده می شود، ولی معمولا درد میگرن در یک طرف سر است. هنگامی که سیستم عصبی، سیستم عروقی و جابجایی مواد شیمیایی در مغز با هم تداخل پیدا می کنند، سردرد میگرنی بروز می کند.

بعضی از انواع بیماری میگرن، ممکن‌است همراه با علایم حسی هشداردهنده، چون صاعقه‌ها و فلاش‌های نور،  نقاط کور و یا سوزن‌سوزن شدن دست‌ها و پاها رخ‌ دهد. داروهایی برای کاهش میزان درد و دفعات رخ‌ دادن حملات میگرن موجود‌ است. بهترین نتیجه این داروها زمانیست‌ که با ترکیبی از تغییرات سبک‌ زندگی و درمان‌های خانگی استفاده شوند.

رفع سردرد میگرنی با بیوفیدبک

بدن افراد  به درد و تغییرات فیزیکی نظیر ضربان قلب تند، کشیدگی عضلات، یا سرد شدن دست ها پاسخ نشان می‎دهد. در بیوفیدبک، گیرنده ها این تغییرات را اندازه گیری می‎کنند سپس اطلاعات را به شکل یک چراغ چشمک زن یا صدایی که شما بتوانید بشنوید، در اختیار شما می‎گذارند.افراد سعی می‎کنند نسبت به بازخورد یا فیدبک پاسخ نشان دهید و عضلات خود را آرام سازید.

هدف بیوفیدبک، که اغلب اوقات از آن به عنوان ذهن بر فراز میگرن یاد می‎شود، این است که به شما یاد داده شود چطور بدن خود را ریلکس و آرام کنید و حالت فیزیکی خود را کنترل کنید. مطالعات نشان می‎دهند که این امر اغلب اوقات می‎تواند باعث کاهش شدت و دفعات میگرن شود.

رفع سردرد میگرنی

رفع سردرد میگرنی با ماساژ درمانی

برخی  تحقیقات بر روی افراد مبتلا به میگرن انجام داده اند که برخی از آن‌ها ماساژ درمانی دریافت کرده بودند. این تیم  تحقیقاتی میزان کورتیزول، ضربان قلب و اضطراب این افراد ار، قبل و بعد از ماساژ درمانی مودر مطالعه قرار دادند. کورتیزول، هورمون استرس اولیه بدن، بدن را به انتشار قندهای بیشتر در هنگام استرس برای تامین انرژی سریع برای واکنش‌های مناسب، وادار می‌کند. کورتیزول می‌تواند زندگی در شرایط بحرانی را بهبود بخشد، اما می‌تواند تاثیر منفی بر زندگی روزمره نیز داشته باشد.

این تیم دریافتند، افرادی که ماساژ دریافت کرده بودند، بهتر می‌خوابند و علائم میگرن کمتری نسبت به سایرین دارند. علاوه بر این، آن‌ها متوجه کاهش میزان کورتیزول بیمار، سطح اضطراب و ضربان قلب پس از ماساژ درمانی میگرن شدند. بنابراین، ماساژ درمانی به عنوان یک درمان برای سردرد میگرنی می‌تواند موثر باشد.

داروهای مسکن برای رفع سردرد میگرنی

دارو درمانی میگرنمیگرن های خفیف که با فعالیت های روزانه فرد تداخلی ندارند، معمولا با داروهای مسکن بدون نسخه (مثلا استامینوفن) و داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (مثل بروفن و ادویل) بهبود می یابند. آسپرین وکافئین نیز برای درمان میگرن استفاده می شوند. اما اگر درد متوسط تا شدید باشد، باید نزد پزشک بروید تا داروی مناسبی را برایتان تجویز کند.

رفع سردرد میگرنی

هشدار :

کودکان و نوجوانان، افراد دچار عدم تعادل، مصرف کنندگان وارفارین(ضد انعقاد خون)، افرادی که سابقه زخم معده و روده دارند و بیماران کبدی نباید از آسپرین و داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی استفاده کنند.
نباید از داروهای مسکن زیاد استفاده کنید، زیرا در صورت مصرف زیاد، تاثیرشان بر درد کم خواهد شد.
یت تسکین دهندگی این گیاه باعث شده است بتواند سردردهای تنشی را به طور کامل درمان کند.

عامل خطر ابتلا به سردردهای میگرنی

افراد مبتلا به میگرن ممکن است، آن را ارث برده باشند. به گفته محققان یکی از دلایل این بیماری عوامل غیرطبیعی ارثی در بخش ‌های خاصی از مغز است. بعضی از عواملی که می ‌تواند محرک شروع بیماری میگرن و حملات میگرنی باشد، عبارتند از:

1. مصرف غذاهای خاص

2. نداشتن الگوی خواب منظم

3. قرار داشتن در معرض سکته مغزی.

4. تحمل استرس بیش از حد

5. حساسیت به محرک های حسی

6. مشکلات قلبی پنهان

7. کم آبی بدن

8. مصرف بیش از حد کافئین

9. آب و هوای گرم

10. استعمال سیگار

رفع سردرد میگرنی

تکنیک‎های آرام سازی برای رفع سردرد میگرنی

چون میگرن‎ اغلب اوقات بواسطه‎ی استرس شروع می‎شود، آموزش آرام سازی (ریلیکسیشن) می‎تواند کمک کننده باشد. بعضی از روش‎های مفید شامل تنفس عمیق و آرام سازی تصاعدی عضلات، که در آن شما می‎توانید عضلات بخش‎های مختلف بدن خود را بکشید و آزاد کنید، می‎شوند. این تکنیک می‎تواند به شما کمک کند در پاسخ خود به استرس کنترل داشته باشید و حمله میگرنی تا حدی مهار شود.

 

http://shams-chiro.com/

  • ۹۹/۰۸/۲۸
  • mahdi akbarii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی