medicine

  • ۰
  • ۰

آموزش سگ شیتزو

آموزش سگ شیتزو و مهارت های پایه به سگ شیتزوامری زمان بر برای سگ  خواهد بود. این آموزش ها بیشتر شامل مواردی مانند بشین، پاشو، بایست، پارس نکن و غیره می باشد. به طور کلی نژاد سگ  شیتزو داری یک نگرش توام با اعتماد به نفسی است که موجب می شود آموزش سگ شیتزو زمان بر و کمی سخت باشد. به همین دلیل شما باید صبور باشید و آموزش را متوقف نکنید. سگ شیتزو به عواملی مانند  شکستن اسباب و وسایل در خانه معروف است. به هیچ وجه سگ خود را مجازات نکنید، صبور باشید و با مهربانی با او رفتار کنید.

 

آموزش سگ شیتزو

 

به یقین برای نژاد سگ شیتزو , آموزشهای پایه ای و اطاعت پذیری را می توان برای آموزش سگ شیتزوضروری ای دانست , همانطور که گفته شد آنها باهوشند , اما برای داشتن همراه خوب و مناسب در کنار خود , نیازبه  آموزش دارند تا بتوانید رابطه ی دلنشین و کم دردسری برای خود و شیتزو خود ایجاد کنند. صورت مهربان و کارهای دوست داشتنی آنها نباید  باعث شود که آموزش سگ شیتزو را غیر ضروری بدانید , بلکه شما باید در دوران تولگی آموزش سگ شیتزو را به صورت  پایه ای شروع کنید و همچنین به اجتماعی شدن خیلی اهمیت دهید, تا بتوانید بیش از تفکر به مشکلاتتان از با شیتزو بودن لذت ببرید .

 

 

 

 

 

 

آموزش سگ شیتزو برای محل  دستشویی

 

توله سگ ها به طور حتم پس از نوشیدن مایعات یا بیدار شدن از خواب و همچنین  نیم یا یک ساعت پس از خوردن غذا ادرار یا دفع مدفوع می کنند ، لذا در این موقع حیوان را به محلی که برای توالت کردن در نظر گرفته اید انتقال دهید این محل ممکن است قسمتی از منزل باشد که به وسیله روزنامه پوشیده شده است و یا اینکه محلی خاص برای حیوان تعبیه شده باشد . قبل و بعد توالت کردن با توله سگ بازی کنید و کلمات خاصی را در این  زبان استفاده کنید . این کلمات بعدها به عنوان فرمان یا علامتی جهت توالت کردن به کار خواهد رفت

 

نگهداری وآموزش سگ شیتزو

 

به طور کلی سگ شیتزو بسیار مناسب کسانی است که در آپارتمان زندگی می کنند. گرچه اگر با او کاری نداشته باشید کمی میخوابد.درنگهداری از  سگ شیتزو  مانند  سگ های دیگراز دادن چیزهای شیرین به سگ پرهیز کنید ، مقداری آب همیشه در دسترس حیوان باشد ،در تولگی غذا های آب پز شده بخورد .

 

 

اگر توله سگ شیتزو دارید، برای اموزش او  یک حلقه مخصوص تهیه کنید که بین دندان های خود آن را بازی دهد . برای توله سگ شیتزو اغلب جویدن جز کارهای مورد علاقه او محسوب می شود  ، اما با آموزش سگ شیتزومی توانید این عادت را متوقف کنید. به یاد داشته باشید که مهم نیست چطور سگ شیتزوی شما در مراحل اولیه گاز می گیرد. این کاملا طبیعی است اما اجازه ندهید که به آن عادت کند

 

آموزش سگ شیتزو

آموزش سگ شیتزو برای  دست دادن

 

برای آموزش سگ شیتزو برای دست دادن و  تمرین به حیوان بهتر است سگمان را گرسنه نگه داریم تا علاقه بیشتری به خوردن تشویقی داشته باشد و در نهایت بهتر فرمان هایی که به او یاد می دهیم را فرا بگیرد.

 

در ابتدا سگمان را صدا می کنید  و با فرمان بشین ، او را درمقابل خودمان مینشانیم. چرا که باید هنگام این آموزش سگ جلوی شما قرار گیرد و حواسش کامل به شما باشد تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

 

 

آموزش سگ شیتزو برای اجتماعی کردن

برای آموزش سگ شیتزو برای اجتماعی کردن سعی کنید از همان ابتدای دوران تولگی  سگ خود را در معرض انواع مختلفی از مناظر , مکان ها , صداها , بوها و موقعیت ها قرار دهید .

زیرا هر چقدر  این اتفاق بیشتر برای حیوان اتفاق بیفتد  دید بهتری از محیط ایراف به او خواهد داد . هر چقدر این سگ شیتزو کمتر اجتماعی شود در موقعیت های جدیدترسو تر و هراسان تر خواهند بود.

اهمیت اجتماعی شدن در مورد هریک از  نژاد های سگ متفاوت است اما برای تمامی نژادها  آموزشی واجب و ضروری است چرا که به آنها قدرت تصمیم گیری صحیحی در موقعیت ها و مواجه شدن با عوامل مختلف را به حیوان می دهداجتماعی کردن سگ شیتزوباید از تولگی آغازشود این اجتماعی شدن علاوه بر عوامل محیطی باید با انسانهای مختلف حیوانات و نژادهای مختلف سگها نیز رخ دهدتا به خوبی بتوانند این آموزش را فرا گیرند

 

اموزش سگ شیتزو

 

ابزارهای تربیت سگ چیست

برای آموزش سگ شیتزو ابزارهای زیادی وجود دارد. به عنوان مثال  برای آموزشهای فرمانبرداری، یک قلاده یا زنجیر کوتاه دستی کفایت می کند. برای آموزشهای دیگر ممکن است ابزارهای دیگری نیز لازم باشد.

 

 

 

استفاده از توپ برای آموزش  سگ شیتزو

بیشتر سگها علاقه زیادی به توپ نشان می‌دهند. یکی از برنامه‌های تربیتی سگ ها این است که سگها تمرکز کردن را به خوبی یاد می گیرند تا در محیطهای شلوغ بتوانند کارشان را به خوبی انجام دهند.

 

آموزش سگ و گرفتن طعمه ازدست دیگران

 

اینکه سگ شما از خوردن طعمه ازدست دیگران اجتناب نماید یکی از آموزشهای مهم است که باید یک سگ مخصوصا سگ پاسبان بیاموزد زیرا اغلب اتفاق می افتد اشخاصی که با مال و جان شخصی سوء قصد دارند قبلا سعی می کنند به وسائل ممکن کلیه موانع موجود را از سر راه خود بردارند.

 

 

آموزش سگ شیتزو

 

متاسفانه میل و ذوق بدون اراده برای بلعیدن و خوردن غذا همیشه و در هرحال در سگ ها  زیاد می شود به ویژه زمانی که بوی مطبوعی را احساس کنند این میل طبیعی و ذوق ذاتی اغلب باعث مرگ سگها می شود  حتی سگهائی که خوب هم تربیت شده باشند چون به ندرت پیش می آید  سگی ازخوردن غذا و طعمه صرفنظر نماید به همین دلیل حتی با زحمت و مشقت پشتکار زیاده ازحد و خسته کننده سگ را علیرغم این میل باطنی بخوبی تربیت نموده و عادت داد که غیر از طرف خود و دست صاحبش به هرعنوان و تحت هرشرایطی طعمه ای نخورد.

در آخر باید گفت که شیتزو از بهترین نژادهای سگ برای آموزش می باشد . اوبه طور کلی  دستورهای جدید را از تمام نژادهای دیگر سریعتر می‌آموزد. شما باید دقت و صبر بیشتری درهنگام آموزش او خرج کنید. تا در آموزش سگ شیتزو موفق باشید.

 

 

نکاتی در مورد سگ شیتزو

-شیتزوها مشکل خرابکاری دارند. بنابراین تاآموزش سگ شیتزو کامل نشده و هنوز به طور کامل تربیت نشده،  تنهایی این سگ ها را در خانه نگذارید.

-صورت صاف سگ شیتزو اونو مستعد مشکل در مقابل گرما می کنه، چون هوایی که میره و شش ها، اندازه کافی که تو گونه های دیگه هست، خنک نمی شه.بنابراین آموزش سگ شیتزو را باید تو خونه و جایی که تهویه هوا  می شود انجام دهید

-باید آمادگی برس و شونه کشیدن روزانه ی پوشش شیتزو رو داشته باشین ؛چون زود توی هم گیر میکنه.

با اینکه شیتزوها رابطه خوبی با بچه ها دارند انتخاب خوبی برای خانواده هایی که نوزاد و بچه ی کوچیک دارن نیستند چون اندازه ی کوچک این سگ ها  ممکنه باعث صدمه های غیر عمدی در انها شود.

-شیتزو ها با خس خس نفس میکشند و خروپف میکنن و مستعد مشکلات دهانی هم هستن پس به این نکته توجه داشته باشید.

-برای اینکه یه حیوون خونگی سالم داشته باشین، هیچ وقت از یه پرورش دهنده ی زیرزمینی، تولید کننده ی توله یا مغازه ی حیوون خونگی، توله نگیرین. یه پرورش دهنده ی معتبر پیدا کنین و از سگ هاش تست ژنتیک سلامتی و تایید دامپزشک بگیرین.

 

محیط نگه داری  سگ شیتزو

نکته ای که لازم است بدانید نحوه نگه داری از سگ های شیتزو است. سگ های شیتزو نسبت به تغییرات دمایی حساس هستند و به خصوص از گرمای هوا فراری اند.

به گونه ای که اگر خانه شما بیش از اندازه گرم باشد سگ شیتزو شروع به بی قراری می کند و در این صورت  دچار تب و بیماری خواهد شد.

بهترین هوا برای نگه داری از سگ های شیتزو هوایی متعادل و مایل به سرماست . نکته دیگر درباره شرایط نگه داری از سگ های شیتزو اینکه این حیوان را نمی توان بیرون از فضای خانه نگه داشت و بهترین مکان برای حفاظت از او داخل خانه و یا آپارتمان خواهد بود.

اموزش سگ شیتزو

 

نکات مهم در آموزش سگ شیتزو

-در اموزش سگ شیتزو برای تغذیه توله ها از یک غذای با کیفیت و هضم آسان استفاده کنید.

– از تغییر ناگهانی جیره غذایی در هنگام آموزش سگ شیتزو پرهیز نمائید زیرا باعث اسهال و یا استفراق می شود
– غذای روزانه بصورت یکجا در اختیار توله قرار ندهید توله را می بایست ۳ الی ۴ بار در روز تغذیه کرد
– هیچگاه در هنگام آموزش سگ شیتزو غذای توله وجوایز خوراکی را داخل آشیانه توله قرار ندهید اینکار باعث کثیفی و بدبویی آشیانه می شود.

-در هنگام آموزش سگ شیتزو  زمان تغذیه و زمان بیرون بردن توله را تغییر ندهید منظم رفتار کردن باعث می شود که تربیت توله آسان تر گردد

– چنانچه توله در هنگام آموزش سگ شیتزو به اشتباه در محل دیگری ادرار یا مدفوع کرد به سرعت آنجا را تمیز کرده و بوی آن را از بین ببرید تا از تکرار این عمل جلوگیری گردد.

 

 

 

نکاتی که  در مورد سگ شیتروباید بدانید

-شیتزوها مشکل خرابکاری دارند. بنابراین  قبل از اینکه شیتزو کامل تربیت نشده است ، او را به  تنهایی در  خانه نگذارید تا آزادانه به هر طرف برود.

-صورت صاف شیتزو این سگ را مستعد مشکل در مقابل گرما می کند، چون هوایی که به داخل شش هامی رودبه اندازه کافی سگ را خنک نمی کند. وقتی که هوا گرم است ، باید درداخل خانه   و جایی که تهویه هوا دارید  نگهداری شود.

-باید آمادگی برس و شانه کشیدن روزانه ی پوشش شیتزو رو داشته باشید.

-با اینکه شیتزوها با بچه ها خوب هستند ، انتخاب خوبی برای خانواده هایی که نوزاد و بچه ی کوچیک دارند نیستند چون اندازه ی کوچیکشون ممکنه باعث صدمه های غیر عمدی شود.

 

-شیتزو ها با خس خس نفس می کشند و خروپف می کنند و مستعد مشکلات دهانی هم هستند.

 

 

https://arshapet.com/

  • ۹۹/۱۰/۲۰
  • mahdi akbarii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی