medicine

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لیپوساکشن

لیپوساکشن

لیپوساکشن یعنی خارج کردن چربی با استفاده از تجهیزات بسیار تخصصی.

ساکشن یک جراحی زیبایی برای از بین بردن چربی‌های اضافی در بدن  است.

دنیای امروز، دنیای تغییر و تحول است. تغییر و تحول در همه چیز، از ارتباطات مردم با یکدیگر گرفته تا شیوه‌ی زندگی آن‌ها. پس عجیب نیست که گاهی این تغییرات منجر به زیبایی شود، شاید دلیل اصلی این که امروزه، عمل‌ های زیبایی رونق بسیاری گرفته همین باشد.

 

 

 

 

 

کاندیداهای مناسب برای لیپوساکشن:

 اگرچه هر کسی می‌ تواند کاندیدای لیپوساکشن باشد، اما وجود برخی ویژگی‌ها باعث می‌شود یک شخص کاندیدای بهتری برای این عمل باشد. لیپوساکشن بیشتر برای کسانی توصیه می‌ شود که وزن طبیعی یا نزدیک به طبیعی دارند، پوستشان خاصیت ارتجاعی خوبی دارد و چربی اضافی در جاهای خاصی از بدنشان قرار دارد. لیپوساکشن چاقی مفرط را درمان نمی‌کند، اما می‌توان از آن برای رفع چربی‌هایی که به رژیم غذایی و ورزش جواب نمی‌ دهند استفاده کرد.

لیپوساکشن به تنهایی درمان خوبی برای سلولیت نیست. جراحی ابدومینوپلاستی، که با کمک لیپوساکشن پوست و چربی اضافی را حذف می‌کند، گزینه مناسب‌تری برای رفع سلولیت و صاف‌ تر کردن پوست است.

بخش‌ هایی که معمولاً با لیپوساکشن درمان می‌شوند عبارت اند از:

  • صورت
  • گردن
  • بازوها
  • کمر
  • سینه
  • شکم و اطراف لگن
  • پهلوها
  • باسن
  • ران‌ ها
  • طرف داخلی زانو ها
  • پشت ساق و مچ پاها

 

 

 

عمل لیپوساکشن

 

 

 

 

 

مزایای لیپوساکشن:

پیشرفت وسایل و تکنیک‌ های جراحی، افزایش ایمنی بیهوشی، حصول نتایج بی‌نظیر و رضایت بیماران باعث شده در طول چند سال گذشته تقاضا برای انجام لیپوساکشن به شدت افزایش بیابد.

این همه رضایت از لیپوساکشن، این عمل را به شایع‌ ترین عمل جراحی زیبایی تبدیل کرده است. اعمال شکل و فرم‌دهی به بدن مانند لیپوساکشن و انواع لیفت، می‌ توانند چربی اضافی را رفع کرده و پوست و عضلات شل شده را سفت کنند، و شکل متناسب‌ تر و خوش فرم‌تری به بدن بدهند.

در نتیجه لباس‌ ها برای بدن متناسب‌ تر شده و اغلب، خرید لباس آسان‌ تر می‌شود. معمولاً بیماران بعد از درمان اعتماد به نفس بالاتری داشته و رضایت بیشتری از شکل بدنشان دارند.

از لیپوساکشن در جراحی پلاستیک ترمیمی نیز استفاده می‌ شود. این عمل همچنین به خوش فرم کردن سینه‌ های زنانی که تحت بازسازی سینه بعد از ماستکتومی قرار می‌ گیرند کمک بسیاری می‌ کند.

 

 

لیپوساکشن برای چه افرادی مناسب نیست؟

افرادی که به دلیل چاقی، دچار دردهای استخوانی و دردهای ستون فقرات هستند، افراد مبتلا به بیماری دیابت و همچنین افرادی که فشارخون بالایی دارند، باید از انجام این عمل خودداری کنند.

فرد داوطلب باید پوست مناسبی داشته باشد. در کل افرادی باید این عمل را انجام دهند که قبل از انجام آن، بدنشان را از نظر دستگاه‌های گوارشی و غدد درون‌ریز بررسی کرده‌اند. چرا که گاهی اوقات افراد به کم ‌کاری تیرویید و یا دیابت مبتلا هستند، و نمی‌دانند که این عمل ممکن است برای آن‌ها مشکل ایجاد کند.

شکم و ران، اعضای عمده‌ای هستند که چربی در آن دخیره می‌شود. بافت چربی نیز مانند سایر بافت‌های بدن زنده و فعال است، و رگ‌های خونی فراوانی دارد. به همین دلیل تراشیدن این بافت، منجر به ایجاد ضایعات شدید، در شبکه رگ‌ های خونی بدن می‌شود و گاهی بدن هرگز قدرت ترمیم کامل این ضایعات را پیدا نمی‌ کند.

عمل لیپوساکشن، با پاره شدن پرده نازک در برگیرنده اعضای داخل شکم همراه است، بنابراین ممکن است فرد در معرض خطر عفونت شدید و گاهی مرگ قرار گیرد. پوست ناحیه لیپوساکشن نیز غالبا متعاقب این عمل، دچار چروکیدگی دایمی می‌ شود.

 

 

Liposuction

 

 

 

چه مقدار از چربی بدن با لیپوساکشن خارج می‌شود؟

اگر یک فرد چاق ۱۰۰ کیلوگرمی، که در حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم چربی در بدن خود دارد، و حداقل ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم آن اضافه است، با عمل لیپوساکشن تنها ۵٫۲ کیلوگرم از چربی اضافه، از بدن فرد خارج می‌شود. بنابراین این عمل هیچ تاثیر مثبتی بر وضعیت فیزیکی و سلامتی فرد ندارد.

این عمل، صرفا برای دستیابی به زیبایی یا برای افراد عادی که قادرند با تغییر روش زندگی و در پیش گرفتن تغذیه درست و سالم وزن کم کنند، توصیه نمی‌ شود. فقط در برخی از موارد خاص، با در نظر گرفتن تمام جوانب ایمنی و زیر نظر پزشک متخصص، استفاده از لیپوساکشن تا اندازه‌ ای می‌ تواند باعث کاهش چربی زیر پوستی و موضعی شود.

در طول لیپوساکشن، لوله‌های ریز و نازکی (کانولا) در برش های کوچکی از پوست که قبلا ایجاد شده است قرار می‌گیرد. از طریق این لوله‌ها چربی از بدن خارج می‌ شود.

پزشک معالج می‌تواند این لوله‌ها را زیر پوست حرکت دهد تا بتواند موقعیت خاصی را هدف قرار دهد. در سال‌های اخیر تکنیک‌های بهبود یافته باعث شده است فرایند لیپوساکشن امن تر و ساده تر باشد و بیمار درد کمتری حس نماید.

 

 

Liposuction

 

 

 

این تکنیک‌های جدید شامل موارد زیر است:

 

لیپوساکشن با کمک بی حسی موضعی:

در این نوع لیپوساکشن، از بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه ای از بدن که قرار است لوله‌ های ریز و نازک در آن قرار گیرد استفاده می‌ شود.

در مرحله بعدی، قبل از اینکه فرایند لیپوساکشن آغاز گردد، مقدار زیادی از محلول بی حسی که معمولا در برگیرنده لیدوکایین و اپی نفرین است به بافت‌های چربی تزریق می‌شود. لیپوساکشن با کمک بی حسی موضعی ممکن است نیازمند بیهوشی عمومی نباشد.

 

لیپوساکشن به کمک سونوگرافی:

این تکنیک از سونوگرافی برای آب کردن چربی استفاده می‌کند و همین امر باعث می‌شود خارج کردن چربی از بدن ساده تر و راحت تر باشد. این تکنیک برای از بین چربی در نواحی همچون گردن، قسمت فوقانی شکم ، اطراف بدن و پشت بسیار موثر است.

 

 

 

انواع لیپوساکشن

 

 

لیپوساکشن به کمک لیزر:

این تکنیک از امواج کم انرژی برای آب کردن چربی استفاده می‌کند. در نهایت چربی که به مایع تبدیل شده است از طریق لوله‌های کانولا از بدن خارج می‌شود.

لیپوساکشن یک فرآیند سرپایی است که معمولا در مطب پزشک ، مرکز جراحی یا بیمارستان انجام می‌ شود. به طور کلی، بعد از لیپوساکشن نیازی ندارید در بیمارستان بمانید مگر اینکه حجم زیادی از چربی از بدن خارج شده باشد. در برخی از موارد بی حسی موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ممکن است برای کمک به بیمار از آرام بخش استفاده شود. اگر قرار است حجم وسیعی از چربی از بدن خارج شود، بیهوشی عمومی یا آرام بخشی عمیق با یک بی حسی موضعی باید مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

Liposuction

 

 

آمادگی قبل از لیپوماتیک:

همانند سایر روش‌ های جراحی و غیر جراحی کوچک کردن شکم و پهلو فرد باید خود را برای عمل لیپوماتیک از حداقل یک ماه قبل از عمل آماده کند. شرایط لازم برای آمادگی قبل از لیپوماتیک شامل:

  • ترک مصرف سیگار و الکل از یک ماه قبل از عمل
  • اجتناب از مصرف آسپرین و داروهای رقیق‌کننده خون از دو هفته قبل از عمل.
  • خودداری از مصرف ویتامین E از روز قبل از عمل.
  • رعایت ناشتایی از شب قبل از عمل.

 

بعد از لیپوساکشن چه انتظاری باید داشته باشید؟

بعد از اینکه فرایند لیپوساکشن به اتمام رسید، ناحیه ای از بدن که تحت تاثیر این فرایند قرار گرفته است به طور محکم بسته می‌شود تا از تورم، کبود شدگی و درد جلوگیری گردد.

باند‌های الاستیکی و چسب می‌تواند این ناحیه را پوشش دهد. ممکن است نیاز داشته باشید از لباس‌ های ویژه‌ای استفاده کنید یا به مدت ۳ الی ۴ هفته این ناحیه را محکم ببندید.

به مدت ۷ الی ۱۰ روز، ناحیه مورد نظر کبود شده و تورم خواهد کرد.به مدت چند روز ممکن است از محلی که بخیه زده شده است مایعاتی ترشح شود. برای کاهش خطر ابتلا به عفونت باید به تجویز پزشک از آنتی بیوتیک استفاده کنید.

بیشتر افراد بعد از اینکه فرایند درمانی کامل شد و اثر بی حسی از بین رفت می‌ توانند از جای خود بلند شوند و حرکت نمایند. به محض اینکه احساس آرامش و راحتی داشتید می توانید به فعالیت‌ های روزمره خود برگردید.

البته این مدت زمان می‌تواند از چند روز تا چند هفته طول بکشد. بیشتر افراد در عرض چند روز قادر خواهند بود به محل کار خود برگردند. اگر ناحیه ای که درمان شده است بزرگ و وسیع باشد، ریکاوری مدت زمان زیادی به طور می‌ انجامد.

 

 

Liposuction

 

 

 

چرا لیپوساکشن انجام می‌شود؟

شاید بتوان گفت اصلی ترین دلیل لیپوساکشن شکل بخشیدن به اندام‌ های بدن است. در بیشتر موارد هدف از انجام اینکار کاهش وزن نیست.

لیپوساکشن معمولا برای نواحی مشکل سازی مورد استفاده قرار می‌ گیرد که به رژیم غذایی و تمرینات ورزشی پاسخ خوبی نداده اند. این نواحی اغلب ران و باسن در زنان و کمر و پشت در مردان است.

صورت، گردن، شکم، پشت، پاها و بازوها معمولا نواحی رایجی هستند که مورد درمان قرار می‌گیرند. لیپوساکشن در برخی از موارد به همراه سایر جراحی های زیبایی همچونآبدومینوپلاستی، کاهش اندازه سینه یا لیفت صورت انجام می‌شود.

 همچنین این فراید ممکن است برای درمان شرایط خاص پزشکی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این شرایط عبارتند از:

  • تومور چربی خوش خیم
  • بزرگ شدن غیر طبیعی پستان در مردان
  • مشکلاتی در سوخت و ساز چربی در بدن
  • عرق کردن زیاد در نواحی زیر بغل

 

 

 

جراح لیپوساکشن

 

 

 

مراقبت های بعد از لیپوساکشن ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • برای جلوگیری از لخته شدن خون و ورم باید پس از عمل هرچه سریع تر شروع به راه رفتن کنید.
  • برای کمک به کاهش ورم، روی محل عمل کمپرس سرد قرار دهید و در صورت داشتن درد شدید ممکن است داروهایی برای شما تجویز شود.
  • با پوشاندن محل درمان با باندکشی یا لباس مخصوص از ورم آن جلوگیری کنید. معمولا این لباس باید یک تا دو ماه پوشیده شود.
  • برای کاهش ورم بهتر است از خوردن غذاهای شور اجتناب کنید و برای عدم ابتلا به یبوست از غذاهای فیبردار استفاده کنید.
  • برای به حداقل رساندن خطر بروز عفونت داروهای آنتی بیوتیک تجویز خواهد شد.
  • برای مشاهده پیشرفت عمل، کشیدن بخیه ها (در صورت لزوم) و یا خارج کردن لوله، پس از جراحی با پزشک خود ملاقات کنید.
  • از هرگونه فعالیت شدید برای حدود یک ماه خودداری کنید.
  • در صورت مشاهده هر گونه علائمی از عفونت، خونریزی یا درد شدید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

 

https://jarahizibaie.com/

  • mahdi akbarii
  • ۰
  • ۰

قیمت پروتز سینه

پروتز سینه

 پروتز سینه : عمل قیمت پروتز سینه یکی از روش های جراحی زیبایی سینه است. با توجه به جنس و مواد پرکننده آن، اندازه پروتز ، شکل و میزان برجستگی سینه به انواع مختلف تقسیم می شود.قیمت پروتز سینه بر اساس موارد مختلی تعیین می شود که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

 

انواع آن براساس مواد پر کننده:

براساس مواد پرکننده از دو نوع مختلف تشکیل شده است ؛سالینی ، سیلیکونی

پروتز های سالینی(آب نمکی):

محتوای سالینی از آب نمک استریل شده تشکیل شده است. پروتزسینه سالینی نسبت به دیگر پروتزها به دلیل اینکه از جدارغیرقابل نفوذ برخوردارمی باشد، سفت تر است.این پروتزشکل طبیعی سینه را تغییرمی دهد وظاهر سینه ها را به دلیل بزرگی و حجیم کردن مصنوعی می کند.

برای قرار گیری پروتزسالینی پزشک دربافت سینه برش کوچکتری ایجاد می کند .از این نوع پروتزبرای خانم ها با سن بالای 18 سال استفاده می شود .

درانتخاب پروتز سالینی به این نکته توجه داشته باشید که درصورت پارگی این نوع پروتزخالی می شود و مایع موجود درآنها که از آب نمک است پس از مدتی جذب بدن می گردد.از لحاظ هزینه پروتزهای سالینی ارزانتر از دیگر پروتزها می باشد.

پروتز سیلیکونی:

از انواع جراحی می توان به پروتز های سیلیکونی اشاره کرد پروتزهای سیلیکونی معمولا با ژل سیلیکون پرمی شود .

این نوع به بافت طبیعی سینه شباهت زیادی دارد البته پزشک برای قراردادن این نوع  پروتز در بافت باید برش بزرگتری در این ناحیه ایجاد کند.و این نوع گران ترمی باشد.

در این نوع پروتزدرصورت پارگی پروتز خالی نمی شود و در بدن باقی می ماند البته این اتفاق به ندرت برای فرد می افتد اما برای جلوگیری از هر اتفاقی  متقاضی باید بعد از عمل زیبایی ودرفواصل منظم به‌ وسیله جراح ویزیت شوند تا ازعملکردوسالم بودن این پروتزمطمئن  شوند.خانم های با سن بالای 22 سال می توانند این جراحی را انجام دهند.

 

Types of Breast Prostheses

 

 

انواع پروتز  بر اساس سایز:

سایزمناسب برای هر فرد با توجه به آناتومی بدن فرد ونظرجراح تعیین می گردد وجراح براساس سایزسینه یکی از انواع پروتز را انتخاب می کند.

 

انواع پروتز بر اساس مدل:

انواع پروتز براساس مدل معمولا به دو دسته تقسیم می شود:

پروتز گرد:

عمل پروتز سینه گرد در حالت رخ و نیم رخ متقارن وشبیه نیمکره هستند. انواع پروتز سینه با شکل گرد وشکل ثابت وپری نسبت به بقیه هستند .برای داشتن سینه با برآمدگی و برجستگی بیشترمی توانید از این نوع پروتز استفاده کنید

انواع پروتز سینه با شکل گرد بسته به نوع برجستگی پروتزشامل پروتز با برجستگی کم ،پروتز با برجستگی زیاد ،پروتز با برجستگی خیلی زیاد می باشد.

پروتزهای گرد نسبت به سایزوشکل حالتی یکسانی دارند چرخش این نوع پروتزها درمحل خود بد شکلی برای فرم سینه ها به وجود نمی آورد و لازم نیست دراین باره نگران باشید .قرارگیری این نوع پروتزنسبت به دیگر پروتزها راحت ترمی باشد.

 

انواع پروتز سینه گرد

 

 

پروتز اشکی:

از انواع پروتز می توان  پروتز سینه اشکی را نیز نام برد در این نوع پروتز قسمت بالایی آن  نسبت به قسمت پایین ضخامت کمتری دارد.

پروتز سینه اشکی به سینه ها فرم طبیعی تری می دهد زیرا قسمت بالاترازقسمت پایین خالی تر است و به سینه فرم  طبیعی می دهد.

 

 

Types of Breast Prostheses

 

انواع سایز پروتز سینه:

قبل از انجام جراحی باید انتظارات خود را ازجراحی مشخص کنید . میزان بزرگ بودن اندازه سینه ها و تناسب آن با اندام های بدن از جمله مواردی است که افراد از نتیجه عمل خود دارند.  شما باید این انتظارات خود را با جراح در میان بگذارید.

سپس پزشک به معاینه و بررسی سینه بیمار می پردازد و درصورتی که شرایط لازم برای جراحی را داشته باشید درمورد نحوه عمل و  سایز ایمپلنت سینه و قیمت پروتز سینه با اوصحبت می کند. بهتراست فرد درجلسه مشاوره عکسی از سینه مورد نظر داشته باشد تا به پزشک نشان دهد.

انواع پروتز سینه برای افراد مختلف:

امروزه عمل پروتزسینه درانواع اشکال، اندازه‌ ورنگ‌‌های متفاوت پوست برای افراد وجود دارد . انواع جراحی که امروز مورد استفاده قرار می گیرد از جنسی  ساخته شده است که از لحاظ وزن و احساس به یک پستان طبیعی بسیار شبیه هستند. دراین جا به چند مورد اشاره شده است.

 

 

 

پروتز سینه کامل یا استاندارد:

این نوع  برای افرادی  مورد استفاده قرار می گیرد که سینه‌های خود را به هر دلیلی به  طور کامل برداشته‌اند،این  مدل پروتزها بر روی قفسه‌سینه قرار می‌گیرند. و اگر فرد  هر دو سینه خود را از دست داده باشد می‌تواند  از هر نوع و شکلی از پروتز سینه برای جراحی سینه خود استفاده کند. در صورتی که برای یک سینه بخواهد پروتز قرار دهد باید مناسب با سینه خود آن را انتخاب کند.

 

پروتز سینه ناکامل:

این پروتز سینه نوعی پروتز جزئی است  که در زنانی استفاده می شود که بخشی ازپستان خود را به هر دلیلی از دست داده اند. این پروتز درون سینه‌بند فرد قرار می‌گیرد قسمت خالی سینه را پر می‌کند. این پروتزها نیزهمانند اکثر پروتزهای کامل پستان از مواد سیلیکونی ساخته می‌شود.

پروتز شل:

پروتزسینه شل برای افرادی استفاده می شود که  سینه‌هایی با اندازه و سایز متفاوت دارند این نوع از جنس ژل سیلیکونی هستند پوسته‌ی نرم هستند این نوع بیشتر درزنانی انجام می شود که در جراحی پستان نامؤفق بوده اند وبعد از جراحی نتوانسته‌اند سینه‌های متقارنی  با هم داشته باشند.

 

Types of Breast Prostheses

رنگ انواع پروتز سینه:

یکی از سوالاتی که  بیشتر افراد قبل از جراحی در مورد آن پرس وجو می کنند رنگ انواع پروتزهای سینه است این افراد تمایل دارند رنگ آن تا حد ممکن به رنگ طبیعی پوست تان نزدیک تر می باشد. با وجود اینکه پروتزها نزدیک به رنگ پوست  افراد ساخته شده است با این‌ حال اندکی تفاوت میان رنگ پوست طبیعی بدن و رنگ انواع پروتز برای فرد وجود دارد.

 

 

Types of Breast Prostheses

 

 

برش های انواع پروتز :

برای قرارگیری انواع پروتز سینه پزشک از چندین برش  گونا گون استفاده می کند این برشها معمولا در چین زیر سینه ،برش دراطراف هاله، برش زیر بغل،برش دور ناف که در موارد خاص استفاده می شود برشهایی هستند که برای انواع پروتز استفاده می شود.

 

طول عمر انواع پروتز  چقدر است و چه تاثیری روی قیمت پروتز سینه دارد؟

بیشتر پروتزهای سینه  طول عمر زیادی دارند اما هیچ کدام یک ازانواع  پروتز سینه همیشگی نیستند و با گذشت زمان و به مرور زمان انواع پروتز سینه شروع به فرسوده شدن می کنند .زیرا با گذشت زمان پوسته‌ی خارجی پروتزهای سینه کهنه ونازک می‌شود و به  مرور از بین می روند.

انواع پروتزسینه در ورزشکاران به‌ خصوص مربی‌ های ایروبیک، دوندگان ، سوارکاران پروتز سینه عمر کمتری دارند این افراد ، نسبت به افراد دیگر بیشتر دچار فرسودگی و پارگی پروتز در سینه می‌ شوند. درصورتی ‌که  شما جراحی سینه انجام داده‌اید، باید هر چند سال یک بار بعد ازجراحی  معاینه شوید.

 

 

https://drhessami.com/

 

  • mahdi akbarii
  • ۰
  • ۰

پروتزسینه

پروتز سینه

پروتزسینه امروزه یکی  از جراحی های موفق زیبایی  است ودر سالهای اخیر پروتز سینه در بین زنان محبوبیت زیادی پیدا کرده است . بسیاری از زنانی که سینه‌های کوچکی دارند و سینه های نامتوازن یا غیر جذاب  دارند می توانند ازجراحی پروتز سینه برای زیبایی سینه های خود استفاده کنند.

 

پروتز سینه

 انواع پروتز سینه

پروتز سینه  با جنسهای مختلف برای انواع پروتزها وجود دارد .قسمت خارجی بیشترپروتزها از سیلیکون ساخته‌ شده است. اما ماده‌ی پرکننده‌ی پروتزمتفاوت است و بیشتر مواد پر کننده پروتز آب‌نمک، ژل سیلیکون است . البته ژل سیلیکونی خود به دودسته ژل ساده و ژل منسجم تقسیم می‌شود ژل سیلیکونی رایج‌ترین نوع مورد استفاده  در پروتز ها می‌باشد.

 

 

پروتز سینه سالین یا اب نمک :  پروتزهای سالین نسبت به دیگر پروتزها  شکل سفت تری دارد.این نوع پروتز را درعمل های زیبایی سینه بیشتر ازحالت معمول باعث حجیم شدن  سینه افراد می شود این نوع پروتز سینه  با محلول آب و نمک استریل شده پرشده اند. و اگر براثر ضربه پاره شوند  مایع داخل انها  جذب بدن می شود.و برای شما خطری ایجاد نمی کند .

انواع پروتز سینه

پروتز سینه سیلیکونی : پروتز سیلیکونی  که مواد سیلیکون درست شده است  داخل این پروتز ها همچنین از ژل سیلیکونی پر شده است که از آن برای بزرگ کردن سینه ها و فرم دهی مناسب سینه استفاده می شود.

 

انتخاب هریک از پروتز هابه تناسب بیمار و نظر شخصی بیمار بستگی دارد . قبل از جراحی پزشک جلسه مشاوره با بیمار خود دارد که در باره هریک از این پروتزها توضیح می دهد و در نتیجه این بیمار است که تصمیم می گیرد ان را انتخاب کند .

 

اقدامات لازم قبل ازانجام جراحی پروتز سینه

– کسی که می خواهد پروتز انجام دهد باید از سه هفته قبل مصرف سیگار را قطع کند زیرا مصرف دخانیات قبل از جراحی باعث بروز مشکلاتی برای فرد می شود و بهبودی فرد به طول می انجامد.

 

-قبل از انجام  پروتز مصرف آسپرین، ویتامین E  و A و بروفن  را قطع کند .

 

-اگر بیماری خاصی مانند افزایش فشار خون، تنگی نفس، بیماری های قلبی و ریوی، کم کاری یا پرکاری تیروئید، دیابت دارید قبل از عمل جراح را مطلع کنید تا با انجام بررسی های لازم این جراحی را انجام دهد.

 

-قبل از جراحی سینه  پزشک آزمایشات لازم مربوط به قند خون، عملکرد سیستم انعقادی، عملکرد کلیه  برای شما تجویز می کند تا قبل ازعمل انجام دهید.

 

 

-اگر داروی خاصی مصرف می کنید قبل از جراحی داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید زیرا مصرف برخی از داروها قبل از جراحی باید قطع گردد.

-حدود ۶ الی ۸ ساعت قبل از جراحی چیزی مصرف نکنید.

 

جراحی پروتز سینه چگونه است

در جراحی پروتز سینه در ابتدا بیمار بیهوش می شود در اکثر موارد از  بیهوشی عمومی استفاده می شود.در مرحله بعد معمولا برش هایی برروی سینه ایجاد می شود .

برش هایی که در پروتز  انجام می شود شامل برش در دور هاله سینه،برش در زیر سینه  ،برش در زیر بغل ، ودر موارد خیلی کم برش در دور ناف نیز انجام می شود جراح این برشها را معمولا براساس نوع و شکل پروتز ، اندازه پروتز ،شکل و ساختار سینه فرد ،مهارت جراح انتخاب می شود

 

مرحله بعد وارد کردن پروتز  است  جراح  پس از ایجاد برش از بالا یا پایین پروتز را وارد عضله دیواره قفسه سینه بدن می‌کند بطور کلی جراح از دو محل برای قرار دادن پروتز استفاده می کند درزیر بافت سینه و بالای عضله سینه و همچنین  در زیر عضله سینه قرار می دهد. البته به این نکته نیز توجه کنید که محل قرار گرفتن پروتز  به جنس پروتز،کیفیت و ضخامت پوست ، بستگی دارد.

 

در مرحله آخر زخم ها با نخ قابل جذب طولانی دوخته می شود و روی آن چسب های جراحی قرار داده می شود و در نهایت سینه بند طبی برروی سینه بسته می شود.

 

روش انجام پروتز سینه

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه

به دلیل اینکه پس از جراحی معمولا بیماران حال مساعدی ندارند بهتر است یک نفر همراه در کنار بیمار باشد اقدامات مراقبتی پس از عمل جراحی پروتز سینه به شرح زیر است:

– داروهای تجویز شده توسط پزشک را به طور منظم استفاده کنید .

– برای کاهش تورم و کبودی ها ازکمپرس یخ استفاده کنید.

– حداقل برای یک ماه پس از عمل سیگار نکشید.

– مصرف نمک برای دو هفته کاهش دهید

مراقبت بعد از پروتز سینه

-داروهایی مانند آسپیرین در صورت ضرورت زیر نظر پزشک مصرف کنید.

– در صورتی که پزشک توصیه کند ازماساژ های مخصوص انجام دهید.

-برای کاهش جا به جا یی پروتز از بالا بردن دست ها و دستکاری سینه ها و یا خوابیدن به روی  سینه ها فشار وارد می شود،

-پوشیدن سوتین های مخصوص  تا مدتی برای بیمار الزامی است.

-معاینات دوره ای توسط پزشک را به طور مرتب انجام دهید.

 

سن مناسب انجام پروتز سینه‌

برای بهتر کردن ظاهرسینه‌ها وانجام پروتز سینه سن خاصی وجود ندارد واما به طور کلی بزرگ کردن سینه‌ها را می‌توان از 18 سالگی به بالا انجام داد .

فرد می‌توانند پروتز  را هم قبل از بچه دارشدن انجام داد بیشتر بیمارانی که  قبل از بچه‌دار شدن تحت عمل قرار می‌گیرند و هیچ مشکلی در شیردهی پس از جراحی ندارند.

برش‌هایی که در این عمل استفاده می‌شود کوچک است  بنابراین میزان به‌هم‌ریختگی غده‌های شیری کم می شود زیرا در بیشتر موارد پروتز سینه در زیر بافت سینه قرار می‌گیرد و به‌هیچ‌عنوان آسیبی به تغذیه کودک نخواهد رساند.

دوره نقاهت بعد از جراحی پروتز سینه

بعد از جراحی درد، تورم جراحی طبیعی است. و بیمار چند روز تا چند هفته پس از عمل  می تواند  سرکار خود بازگردد. البته بیمار تا چند هفته درد خواهد داشت.

 

نقاهت پروتز سینه

تا چه مدت پروتز سینه  در سینه باقی می‌ماند؟

به‌طور معمول می توان گفت عمر پروتزها زیاد است، ولی این پروتزها برای همیشه قابل استفاده نیستند و برای حفظ ظاهر سینه‌ها، به احتمال زیاد در آینده شما  نیاز به جراحی مجدد برای پروتز جدید خواهند داشت.

اما به طور کلی می توان گفت که طول عمر پروتزهای سالینی و سیلیکونی بین 10 تا 20 سال است. آسیب‌دیدگی، نحوه مراقبت ازپروتز و سبک زندگی افراد از عواملی هستند که روی طول عمر پروتز سینه تأثیر می گذارد.

 

در پروتز سینه چه نوع برش هایی وجود دارد؟

به طور کلی سه نوع برش اصلی در جراحی سینه برای قرار دادن  پروتز  استفاده می شود برش زیرسینه ای، برش دور سینه، ودر قسمت چین زیر سینه برش ها برای شما ایجاد می شود. طول برش حدود 3-5 سانتیمتر می باشد.

یکی از این برشها معمولا نزدیک پوست تیره نوک سینه فرد ایجاد می شود پزشک این برش را  در اطراف و دور لبه ی آن ایجاد می کند .در مورد این برش باید گفت که این نوع برش توسط هیچ، چین پوستی پوشیده نمی شود و جای زخم در این برش می تواند در هنگام شیر دادن برای فرد مشکل ساز شود.

روش دیگراز این یرشها روشی است که  برش روی یکی از خطوط چین زیر بغل ایجاد می شود؛ از این نوع برش به ندرت توسط پزشکان استفاده می شود چون پیدا کردن مکان مناسب برای پروتزدر بعضی بیماران به سختی اتفاق می افتد. و ممکن است بعد از جراحی برای بیمارن مشکلی بوجود آید.

 

https://drhessami.com/

 

 

  • mahdi akbarii