medicine

  • ۰
  • ۰

ماساژ لاغری

ماساژ لاغری روشی برای تمدید و به دست آوردن آرامش اعصاب میباشد و امروزه بسیاری از مردم به انجام آن تمایل و علاقه دارند. جالب است بدانید که ماساژ لاغری یکی از روش‌های لاغر شدن به حساب می‌آید که می‌توانید در کنار دیگر روش‌های لاغری از آن بهره‌مند شوید. بسیاری از کلینیک‌های ماساژ لاغری، می‌توانند افراد علاقمند به لاغری را خوش اندام کنند و از اضافه وزن آن‌ها به روشی موثر و عالی جلوگیری کنند.

اگه شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که فکر میکنند ماشاژ درمانی، معجزه ای میباشد پس این مطلب را به دقت مطالعه کنید. در مبحث تاثیرموثر ماساژ لاغری بر روی لاغر شدن، انقباض هایی می تواند در بدن رخ دهد که بنا به گفته کارشناسان باعث شده است که بیماری ها در بدن افراد رخ دهد . پس توجه داشته باشیم که همانگونه که ماساژ باعث از بین رفتن بعضی از بیماری ها میشود می تواند در کاهش وزن نیز به ما کمک کند .

البته این نکته را فراموش نکنید که تاثیر ماساژ لاغری بر روی لاغری در واقع نقش کاتالیزور را بازی می‌کند البته این کاتالیزور در کنار انجام ورزش صحیح و رعایت برنامه غذایی نیز می تواند مدت زمان لاغری را کوتاه تر کند . اگر شما هم دوست دارید به تناسب اندام دلخواه خود برسید باید از همه موارد در کنار هم و با برنامه ریزی دقیق استفاده کنید تا به نتایج بهتر برسید . شما می توانید برای رسیدن به تناسب اندام دلخواهتان از مجموع روش ها به صورت منظم و دقیق استفاده کنید تا بتوانید به تناسب اندام بصورت ماندگار و ثابت برسید.

 گاهی شما حتی نمی‌توانید با انجام تمرینات شدید ورزشی یا رژیم غذایی، وزن خود را کم کنید. اما می‌توانید با ماساژ لاغری، متابولیسم بدن تحریک شده و بسیار سریع‌تر لاغر میشوید. ماساژور می‌تواند با تحریک جریان خون، سلولئیت‌ها را از بین ببرد و خوش اندامی را برای بدن شما به ارمغان بیاورد.

در ادامه در شش گام ماساژ لاغری را به شما معرفی میکنیم که با انجام دادن مرتب ماساژلاغری میتوانید به اندامی زیبا برسید.

 

Slimmingmassage

 

گام اول

ماساژ لاغری حتما باید در محیط آرام و به دور از هیاهو انجام شود، به این خاطر که شخص ماساژ گیرنده بتواند به بهترین نتایج ممکن دست یابد.
ماساژ گیرنده باید بر روی تشکی تمیز که با ملحفه تمیزی کاور شده است، دراز بکشد تا ماساژ لاغری با مطلوب ترین شرایط انجام شود. داروهای گیاهی و موسیقی‌های بی‌کلام آرامش بخش، آرامش محیط ماساژ را نیز افزایش خواهد داد.

گام دوم

در گام دوم ماساژ لاغری شخص به پشت دراز میکشد و ماساژور حرکات ماساژ لاغری را روی پهلوهای او انجام میدهد.  ماساژور کف هر دو دست خود را به روغن ماساژ آغشته میکند و پهلوهای شخص را به نرمی ماساژ می‌دهد. این کار باید به مدت ۳ الی ۵ دقیقه ادامه داشته باشد، که بهترین تاثیر را برجای بگذارد. ماساژور باید همزمان سر انگشتان دست راست و چپ را به بالای ناف برساند و این قسمت از بدن را به بهترین شکل ممکن ماساژ دهد. به خاطر داشته باشید که این حرکت آرامش بخش باید به مدت ۵ دقیقه ادامه داشته باشد، تا شخص بتواند تمدید آرامش و اعصاب را تجربه کند.

 

گام سوم

در این مرحله ماساژ لاغری شخص  مورد نظر باید به پهلو دراز بکشد تا ران‌های او ماساژ داده شوند. ماساژور کف هر دو دست خود را به روغن یا ژل لاغری آغشته میکند و از پایین زانو به بالای ران حرکت می‌دهد تا سلولئیت ران‌ها درهم شکسته و چربی‌ها آزاد شوند.
در این مرحله ماساژ لاغری، جریان خون در ران‌های شخص سریع تر شده و سلول‌های چربی تفکیک و تجزیه می‌شوند. ماساژور باید این مرحله را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه ادامه دهد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. ماساژ لاغری همچنین می‌تواند با کمک این روش سموم بدن را به سطح پوست هدایت کرده و آن‌ها را از بدن شخص دفع کند.

 

Slimmingmassage

 

گام چهارم

در این مرحله بازو های شخص ماساژ داده میشوند. گاهی بازوهای شخص به خصوص در خانم‌ها به محل تراکم و انباشت چربی ها تبدیل می‌شوند، که در این مرحله ی ماساژ لاغری، بازوها به عنوان هدف در نظر گرفته شده و باید سلول‌های چربی این ناحیه از بین بروند. ماساژور از عضله بازو به طرف آرنج حرکات دورانی را انجام می‌دهد که سلول‌های چربی این ناحیه آزاد شوند. این حرکت باید به مدت ۳ تا ۵ دقیقه اجرا شود.

 

گام پنجم

در گام پنجم ماساژ لاغری،  شخص به پشت دراز میکشد و ماساژور عضلات ران را تا انتهای آن ماساژ لاغری می‌دهد. ماساژور سر انگشتان خود را در ابتدا به روغن یا ژل لاغری آغشته کرده و عضلات ران تا زانو را ماساژ می‌دهد. در حرکت بعدی؛ کف یک دست خود را روی دست دیگر قرار داده و با حرکات دورانی، عضلات ران را فرم می‌دهد. همین حرکت آرامش بخش نه تنها جریان خون را سریعتر می‌کند، بلکه سلول‌‌های چربی این ناحیه از بدن را آزاد کرده و روند لاغری آغاز می‌شود.

گام ششم

ماساژ لاغری به قدری آرامش بخش است که شخص ممکن است به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به خواب برود. اگر شخص به خواب کوتاهی رفته باشد، باید در این مرحله از خواب بلند شده و دوش آب گرم بگیرد.

به خاطر داشته باشید که برای نتیجه بخش بودن فرآیند ماساژ لاغری، باید به مدت ۳ الی ۴ بار در هر هفته این مراحل انجام شوند. تنها در این صورت است که به اندامی زیبا و آرامشی دوست داشتنی دست خواهید یافت.

 

Slimmingmassage

 

روی چه اعضایی از بدن  ماساژ لاغری، بیشتر به کار گرفته می‌شود؟

باید بدانید که برای افزایش تاثیر ماساژ لاغری بر روی لاغری باید بیشتر بر روی پوست،‌  عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها، مفاصل و دیگر بافت‌های همبند همانند  عروق لنفاوی و احشای داخل شکمی و همچنین  بافت‌های چربی زیرجلدی مانند  کنار ران‌ها و شکم و بازوها ماساژ صورت می گیرد . البته فراموش نکنید که  در صورتی که ماساژ دردناک نباشد و باعث بالا رفتن  جریان خون در بدن خواهد شد در نهایت موجب کم شدن استرس و بالا رفتن آرامش شخص می شود .

هدف استفاده از روغن ماساژ لاغری چیست؟

قطعا یک ماساژ بدون روغن نیز می تواند انجام شود، اما ماساژ سختی خواهد بود. روغن ماساژ لاغری برای کاهش اصطحکاک بین دست و پوست مورد نیاز میباشد. پس روغن ماساژ بر کیفیت ماساژ لاغری می افزاید و استفاده از آن را به امری مهم و ضروری بدل می کند. درواقع استفاده از روغن در روند ماساز لاغری به غیر راحتی در هنگام ماساژ، موجب بهبودی جراحت، درخشندگی ، نرمی و جوانسازی پوست می شود. ویژگی های یک روغن ماساژ لاغری مناسب برای انجام اقدامات ماساژ لاغری باید دارای ویژگی هایی به مانند: غلظت کم، مرطوب کنندگی، قابلیت جذب شدن به پوست، چسبناک نباشد و همچنین دارای عطر و بوی ماندگار و خوشایند باشد.

 

Massage

 

انواع روغن ماساژ لاغری

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای بسیاری از افراد مطلوب است و ماساژ لاغری عالی ارئه می دهد. روغن نارگیل معمولا در هوای سرد نگهداری می شود. اما، می توان آن را نیز گرم و روی پوست استفاده کرد. بی رنگ است، بسیار سبک و باعث درخشان شدن پوست می شود. این روغن ماساژ لاغری در مناطق استوایی و ساحلی بسیار محبوب است. روغن نارگیل برای افراد مبتلا به آکنه بسیار مفید است که باعث بسته شدن منافذ پوست می شود.

روغن یاسمن

روغن یاسمن یا جاسمین از گیاه گل یاسمن گفته می شود. این روغن به طور کلی دارای بو عطر قوی و اثرات شفا بخش است. فواید این روغن ماساژ عباراتند از:

درمان اسپاسم

این روغن کمک به کاهش سرفه، گرفتگی معده و اسپاسم عضلات در سایر قسمت های بدن می کند.

مشکلات قاعدگی و مشکلات زناشویی را کاهش می دهد

 روغن یاسمن ممکن است به کاهش درد در طی قاعدگی کمک کند و  در تنظیم چرخه قاعدگی نیز  موثر باشد. همچنین ممکن است در حین زایمان سودمند باشد زیرا گزارش شده است که انقباضات را تقویت کرده و جریان شیر دهی را افزایش می دهد.

به عنوان ضد عفونی کننده کار می کند

بنزالدهید، بنزوئیک اسید و بنزیل بنزوات در این اسانس دارای خواص ضد ویروسی و میکروبی هستند. ممکن است  برای جلوگیری از عفونت در هنگام زخم استفاده شود.

پوست را جوان می کند

 این روغن می تواند در درمان خشکی پوست، اگزما و درماتیت کمک کند. با این حال، آن را نباید برای زخم باز استفاده کرد، زیرا ممکن است باعث تحریک پوست یا واکنش آلرژیک شود.

آرامش ذهن

روغن یاسمن می تواند موجب افزایش اعتماد به نفس، خوش بینی شود. این کمک می کند تا ترس، گناه و استرس  از بین برود. رایحه ی روغن  موجب آرامش و روحیه افراد می شود.


روغن انگور

اگر چه روغن انگور کمی گرانتر از روغن های دیگر میباشد، روغن انگور باعث می شود روغن ماساژ خوبی ایجاد شود. بسیار رقیق و سبک است و پوست را روشن و براق می کند. روغن انگور نیز بسیار مغذی است، زیرا حاوی مقدار زیادی اسید لینولئیک است.

 

ماساژ لاغری با شمع

در ماساژ لاغری شمع از شمع های مخصوصی برای انجام ماساژ استفاده می شود که از روغن ها ی خالص ،طبیعی و بسیار مفید برای پوست تشکیل شده اند و به آرامی با شعله ی شمع آب شده و ماسور آن را بر روی بدن فرد میریزد و ماساژ را انجام می دهد. این ماساژ لاغری به شدت آرامبخش میباشد و حس را در بدن شما بیدار خواهد کرد. این گونه ماساژ لاغری در اتاقی گرم و آرام به همراه نور شمع روشن شده صورت میگیرد و ذهن شما را آرام و رها می کند.از تفاوتهای این نوع ماساژ عطر تسکین دهنده ی شمع، گرمای روغن آب شده از شمع بروی پوست و اسانسهای گرم آن است. حرکات دست ماسور در این نوع ماساژ لاغری بسیار آرام ،ملایم ،با فشار اندک و آرامش بخش است. ماساژ لاغری شمع کاملا ایمن و مفید است و در این شمع ها مواد مضری مانند پارابن ،اسید پتالیک یا گلیکول وجود ندارد.

 

https://jarahizibaie.com/

  • ۹۹/۰۹/۱۵
  • mahdi akbarii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی