medicine

  • ۰
  • ۰

پروتز لب

پروتز لب

پروتز لب به منظور برجسته سازی و بزرگ کردن لب به حالت موقتی و یا دائمی توسط متخصص پوست و زیبایی انجام می شود که این عمل حجم دهی لب می تواند از طریق تزریق مواد پرکننده به لب و یا جاگذاری ورقه سیلیکونی با جراحی در داخل بافت لب باشد .

 

 

 

Lip prosthesis

 

 

 

انواع پروتز لب کدام است ؟

به طور کلی می توان انواع پروتز لب را در دو بخش دسته بندی کرد : موقتی و دائمی .

 

پروتز موقت لب:

اولین نوع، پروتز موقت لب می باشد که در آن بزرگ کردن لب حالت موقتی داشته و پس از مدت زمان معین و جذب مواد پرکننده تزریق شده ، لب به حالت اولیه خود برمی گردد.

از جمله انواع پروتز موقتی لب می توان به تزریق چربی به لب و تزریق ژل لب اشاره کرد.

 

 

 

 

قیمت پروتز لب

 

 

 

 

پروتز دائمی:

دومین نوع، پروتز دائمی لب است که در آن بزرگ کردن لب به حالت دائمی انجام می شود و با یک جراحی ۶۰ تا ۹۰ دقیقه ای ورقه سیلیکونی در داخل بافت لب جاگذاری می شود.

اگر چه پروتز لب فقط به عنوان روشی برای بزرگ کردن لب ها شناخته می شود اما باید بدانید این جراحی و یا تزریق برای زیبایی لب در مواقعی فقط به بزرگ کردن لب ختم نمی شود و کاربرد های دیگری نیز دارد .

برای افرادی که دارای لب های نازک و یا لب هایی پهن هستند پروتز لب می تواند زیبایی طبیعی در لب های آن ها ایجاد کند .

مخصوصا زمانی که عدم تقارن در لب ها وجود داشته باشد برای مثال لب بالایی کوچک تر از لب پایینی باشد و برعکس ، پروتز لب یک روش موثر برای ایجاد تعادل و تقارن بین لب بالایی و لب پایینی می باشد .

همچنین پروتز می تواند ترک خوردگی اطراف لب و دهان و خطوط ایجاد شده ناشی از سیگار کشیدن و افزایش سن در اطراف لب را به میزان چشم گیری کاهش دهد .

 

Lip prosthesis

 

 

مزایای پروتز لب:

  • توانایی کنترل حجم دهی  و برجسته سازی لب به هر اندازه که فرد بخواهد.
  • نسبت به دیگر روش های پروتز لب کبودی کمتری دارد.
  • پس از مدتی در صورت ناراضی بودن با عوارض کمتری امکان بازگشت به حالت اولیه وجود دارد.
  • پروتز از طریق تزریق ژل و چربی به لب را می توان طی چند جلسه تزریق انجام داد و تا زمانی که فرد به ظاهر مطلوب مورد نظر خود دست یابد تزریق همچنان ادامه پیدا کند.
  • پروتز علاوه بر حجم دهی امکان از بین بردن چین و چروک های اطراف لب را نیز دارد.
  • در اغلب مواد در روش تزریق ژل و چربی واکنش های آلرژیک دیده نمی شود.

 

چه کسانی می توانند پروتز لب انجام دهند ؟

اگر تصمیم قطعی برای بزرگ کردن لب گرفته اید باید بدانید می بایست از نظر جسمی کاملا سالم باشید و در صورت داشتن هرگونه بیماری مزمن و یا بیماری و مشکلات مرتبط با خون ، دارا بودن هرگونه دیابت و یا حتیتبخال و هر نوع عفونت های لب و دهان مجاز به انجام پروتز لب نیستید .

 

 

 

جراح پروتز لب

 

 

 

در پروتز لب بیهوشی یا بی حسی را تجربه می کنیم ؟

در این عمل ، بیهوشی کامل انجام نمی شود و فقط برای راحتی بیشتر متقاضی از بی حس کننده های موضعی در محل تزریق ژل لب و یا تزریق چربی به لب استفاده می گردد .

البته گاهی اوقات خود ژل لب مورد استفاده حاوی ماده بی حسی می باشد که در این صورت از بی حسی موضعی استفاده نمی گردد مگر اینکه متقاضی بسیار حساس باشد .

اگر از روش جراحی پروتز جهت کاشت ورقه سیلیکونی استفاده شود ، فقط بی حسی موضعی انجام می گیرد چراکه برش های این جراحی بسیار کوچک و سطحی می باشد .

 

 

آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی پروتز لب هستید؟

برخی افراد به طور طبیعی دارای لب های نازک ، ضعیف و مسطح هستند و این امر بر زیبایی صورت آن ها را تاثیر منفی گذاشته است. علاوه بر این، با افزایش سن از حجم لب ها کاسته شده و خط مرطوب لب پایین می آید. اگر شما هرکدام از موارد مذکور را دارا هستید کاندید مناسبی برای این جراحی به حساب می آیید.

 

Lip prosthesis

 

 

 

 

آیا بزرگ کردن لب دردناک است ؟

عموماً جراحی و یا تزریق به منظور برجسته سازی لب با پروتز دردناک نمی باشد چراکه از بی حس کننده های موضعی استفاده شده و یا شخص قبل یا بعد از بزرگ کردن لب از مسکن استفاده می کند .

 

 

پروتز برای هر دو لب بالایی و پایینی انجام می شود ؟

بله ، می توان از پروتز لب بر روی هر دو لب بالایی و پایینی استفاده کرد اما در صورتی که لب بالایی و پایینی تقارن نداشته باشد فقط این تزریق یا جراحی برای تعادل بخشی به لب ها در یکی از لب های بالای و پایینی انجام می شود و نیاز به پروتز هر دو لب نیست .

 

 

می توانم سایز پروتز لب را خودم انتخاب کنم ؟

بله ، در تزریق ژل و یا چربی به لب می توان میزان مواد پرکننده که تزریق می شوند را به دلخواه تعیین کرد تا برجستگی لب دقیقا به دلخواه متقاضی باشد .

در جراحی کاشت ورقه سیلیکونی نیز سایز ورقه مورد استفاده به دلخواه متقاضی انتخاب می شود .

در مجموع در جلسه مشاوره با پزشک با در نظر گرفتن شکل فعلی لب هایتان و میزان برجستگی دلخواه شما بهترین اندازه برای پروتز لب به شما پیشنهاد داده می شود .

 

 

 

Lip prosthesis

 

 

 

تزریق ژل لب همان پروتز است ؟

بله ، تزریق ژل لب یک روش از نوع موقتی می باشد . در تزریق ژل معمولا از پرکننده های اسید هیالورونیک و یا پروتئین طبیعی کلاژن که بسیار سازگار با بدن و متابولیسم آن هستند استفاده می شود .

اگر از تکنیک تزریق ژل لب استفاده شود خواه از پرکننده های مصنوعی و یا طبیعی استفاده گردد فقط در یک جلسه و به سرعت در مطب پزشک بدون بستری شدن می توان عمل بزرگ کردن لب را انجام داد .

 

 

تزریق چربی به لب همان پروتز است ؟

بله ، تزریق چربی به لب یک روش پروتز لب از نوع موقتی می باشد . یکی از طبیعی ترین و کم عارضه ترین روش ها برای بزرگ کردن لب با پروتز ، تزریق چربی به لب می باشد که در واقع یک پرکننده طبیعی است .

درصورتی که از روش تزریق چربی جهت پروتز لب استفاده گردد به دلیل نیاز این روش به لیپوساکشن و برداشتن بخش‌های کوچک چربی از سایر نقاط بدن مدت زمان تزریق نسبت به تزریق ژل لب افزایش پیدا می کند .

 

 

 

Lip prosthesis

 

 

 

 

مراحل انجام پروتز لب به روش تزریق چربی به لب و یا ژل لب چگونه است ؟

در مرحله اول متخصص جراحی زیبایی و پروتز ، وضعیت ظاهری لب ها و پوست اطراف دهانتان را به دقت بررسی و معاینه می کند .

در مرحله دوم نقاط مورد نظر جهت انجام تزریق لب مشخص شده و علامت گذاری می گردد .

در مرحله سوم نقاطی که برای تزریق لب مشخص شده اند به وسیله ی مواد آنتی باکتری کاملا تمیز و پاکسازی می شوند و در صورت نیاز از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود .

پزشک بسته به نوع پرکننده مصرفی جهت بزرگ کردن لب ، تزریق را در نقاط مشخص شده انجام می دهد و این تزریق ژل و یا چربی مدت کمی طول خواهد کشید (حدوداً ۳۰ دقیقه) .

در مرحله آخر نیز پس از تزریق ژل لب و یا چربی معاینه تقارن لب بالایی و پایینی صورت می گیرد و هرگونه علائم باقی مانده و ناهماهنگی اصلاح شده و برای زیباتر شدن لبخند شخص گوشه های لب را کمی به سمت بالا حالت می دهند و جهت جلوگیری از ناراحتی احتمالی از کمپرس یخ بر روی لب ها استفاده می گردد .

 

 

 

انتخاب پزشک مناسب:

متخصصان مختلفی هستند که می‌ توانند پروتز لب را انجام دهند، از جمله:

  • جراح پلاستیک.
  • متخصص پوست.
  • جراح زیبایی و ترمیمی صورت.

مهم‌ترین نکته در ارتباط با انتخاب پزشک، تخصص و تجربه‌ی پزشک برای انجام این عمل است. شما باید به پزشک‌ تان اعتماد داشته باشید. به هر پزشکی مراجعه نکنید. انجام پروتز لب ریسک‌ های زیادی را به‌دنبال خواهد داشت، به‌خصوص اگر کسی که تزریق مواد را انجام می‌ دهد به‌اندازه‌ی کافی مجرب نباشد.

 

https://jarahizibaie.com/

  • ۹۹/۰۵/۲۸
  • mahdi akbarii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی