medicine

  • ۰
  • ۰

عمل پروتز سینه

عمل پروتز سینه

 عمل پروتز سینه: آیا علاقمند به بزرگ کردن سینه هستید؟ نظر جراحان پلاستیک این است که عمل پروتز سینه روش رایج و محبوب بزرگ گردن سینه است. بسیاری از بیماران نگران نتیجه جراحی ایمپلنت سینه هستند چرا که در صورت موفقیت آمیز نبودن عمل تبدیل به یک تجربه سخت و تلخ می شود. به همین دلیل هم انتخاب و پیدا کردن بهترین جراح سینه در تهران با تجربه و ماهر برای ایمپلنت سینه از اهمیت زیادی برخوردار است.

عمل پروتز سینه

عمل پروتز سینه چکار می کند؟

عمل پروتز سینه، سینه را به اندازه مطلوب رسانده و آن را خوش فرم می کند. همچنین می توان با آن غیریکنواختی سینه را نیز بهبود بخشید و کمی لیفت نیز ایجاد کرد. در این جراحی ، پروتز را در زیر بافت های نرم سینه قرار می دهند و پروتز با سیلیکون یا سالین پر می شود. میتوان  هم زمان با لیفت سینه از این نوع جراحی نیز استفاده کرد.

چه کسانی کاندید جراحی بزرگ کردن سینه هستند؟

می توان در شرایط زیر ازاین نوع پروتز استفاده کرد:

  • برای بزرگ کردن سینه
  • برای متناسب شدن لباس در تن
  • متناسب کردن اندازه سینه
  • در صورتی که به خاطر بارداری، شیردهی، کاهش وزن یا پیری ،اندازه سینه کاهش یافته است.
  • بهبود افتادگی سینه در صورت کاهش وزن

انتخاب پروتز سینه

شرایط لازم جهت انجام عمل پروتز سینه

  • دارا بودن بیمار از سلامت عمومی: قبل از عمل پروتز سینه، سلامت بیمار توسط پزشک ارزیابی می شود.
  • سیگاری ها باید ۲ هفته قبل از عمل پروتز ، اقدام به ترک سیگار کنند.
  • در مورد شیردهی باید توجه داشت که بیمارانی که شیردهی دارند، ۴-۸ هفته بعد از پایان شیردهی اندازه واقعی سینه شان مشخص می شود و باید تا آن موقع منتظر بمانند.
  • واقع بین بودن بیمار.

 

 

انواع پروتزهای سینه

انواع پروتز سینه عبارتند از:

  • سیلیکون
  • سالین

 

پروتز سالینی

پروتز سالینی پس از قرار دادن داخل سینه  با مایع (سرم) پر می شود و در عمل پروتز سینه که نوع پروتز از نوع سالینی است، برش کوچکتری برای جاگذاری آن نیاز است و هزینه کمتری هم نیاز دارد.

پروتز سیلیکونی

پروتز های سیلیکونی ژل سیلیکون دارند و طبیعی تر دیده می شوند و مناسب کسانی است که می خواهند پروتز آن ها  احتمال چین خوردگی کمتری داشته باشد. همچنین نسبت به پروتز های سالینی پرهزینه تر هستند وب رای جاگذاری به برش بزرگ تری نیاز دارند.

هر نوع پروتزی دارای مزایایی است. انتخاب هر کس بر اساس این تفاوت ها صورت می گیرد. همچنین ممکن است عوامل شخصی دیگری نیز در نظر گرفته شود. قبل از عمل بزرگ کردن سینه جراح با بیمار مشاوره ای انجام می دهد و ارزیابی کاملی به عمل می آورد و سپس پیشنهادات لازم را می دهد و بیمار را در تصمیمم گیری یاری می دهد. همچنین بیمار باید آگاه باشد که این جراحی ممکن است در طولانی مدت خالی شود. ریسک خالی شدن آن حدود ۱ درصد در سال است و در بسیاری از بیماران به مدت ۲۰-۱۰ سال سالم می ماند.

اندازه پروتز را چطور انتخاب کنیم ؟

در زمان مشاوره برای عمل ،  جراح به خواسته های بیمار گوش می دهد، اندازه گیری آناتومیکی سینه را انجام می دهد و سپس اقدام به انتخاب پروتز مناسب می کند. اما در نهایت انتخاب اندازه یک تصمیم کاملا شخصی توسط بیمار می باشد.

اندازه پروتز سینه

برای اینکه بیمار برای عمل پروتز سینه تصمیم بهتری بگیرد توصیه می شود عکس های زیادی از قبل و بعد عمل پروتز سینه در سایز های مختلف ببیند و آن ها را بررسی کند و مشاوره های لازم را نیز انجام دهد.

 

برش مورد نیاز جهت گذاشتن پروتز

هر نوع روش جراحی زخمی از خود به جا می گذارد اما در جراحی پلاستیک زخم ها کمتر دیده می شوند. رایج ترین برش برای گذاشتن پروتز در چین زیر سینه می باشد که به خوبی قابلیت پنهان شدن دارد و هر نوع لباسی زخم ها را مخفی می کند. سایرگزینه ها برای برش جهت گذاشتن پروتز مرتتبط با سینه

  1. ترانس آگزیلاری: از طریق زیر بغل
  2. پری آرئولار: در هاله اطراف نوک سینه
  3. در صورت انجام همزمان لیفت سینه و ایمپلنت سینه ، نیازی به برش اضافی غیر از برش های مورد نیاز جهت لیفت نمی باشد.

نقاهت بعد از عمل پروتز سینه

توصیه می شود بیمار بعد از عمل پروتز سینه در منزل استراحت کند. او می تواند فعالیت های سبکی مثل مطالعه و  تماشای تلویزیون را انجام دهد اما باید از فعالیت فیزیکی زیاد اجتناب کند. بیمار به مدت ۲-۱ هفته در سینه اش احساس گرفتگی و درد می کند که برای تسکین درد برای بیمار دارو تجویز می شود. خیلی از بیماران بعد ۷-۵ روز پس از عمل پروتز سینه به سر کار باز می گردند. پزشک پس از گذشت یک هفته از جراحی بیمار را ویزیت می کند تا بخیه ها را بکشد و میزان بهبود را ارزیابی کند. همچنین به بیمار ماساژ پروتز آموزش داده می شود.

نقاهت پس از عمل پروتز سینه

بیماران می توانند ۲-۱ هفته پس از جراحی سینه ورزش های سبک را آغاز کنند. فعالیت سنگین باید ۴-۶ هفته بعد از عمل  شروع شوند. همچنین بعد از عمل پروتز سینه باید عکس هایی از سینه بیمار گرفته شود. در ابتدا بیمار احساس می کند  سینه هایش بسیار بالا و مصنوعی است و حس خوبی به آن ها ندارد. اما این امر کاملا طبیعی است و پس از  ۶-۳ ماه از جراحی زیبایی سینه برطرف می شود و بیمار کم کم متوجه می شود که سینه هایش شکل و اندازه و موقعیت طبیعی خود را پیدا کرده اند.

 

اقدامات پس از عمل پروتز سینه

پس از عمل پروتز سینه باید توسط بیمار اقداماتی انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود و رضایت کامل بیمار را به همراه بیاورد. توصیه می شود بعد از جراحی زیبایی سینه پروتز ، سینه بند طبی استفاده شود تا مانع از حرکات سینه شود و باعث ثابت نگه داشته شدن بافت سینه شود. همچنین استفاده از سینه بند طبیعی در روند ترمیم پس از جراحی زیبایی سینهنیز بسیار موثر است. اگر سینه باعث فشار و درد شد باید اقدام به تعویض آن بکنید.

اقدامات پس از عمل پروتز سینه

داروهایی که جراح برای بیمار تجویز می کند باید بطور کامل مصرف شود. پس از عمل پروتز سینه نباید فعالیت های سنگین انجام داد. اگر بعد از عمل سینه تورم و کبودی دیدید از کمپرس یخ استفاده کنید. همچنین آناناس تازه در روند بهبود کبودی و تورم پس از عمل پروتز سینه خیلی تاثیر گذار است. پس از جراحی باید بیمار به پشت بخوابد و به هیچ وجه پس از عمل پروتز سینه نباید روی شکم بخوابد. دخانیات در روند بهبودی پس از انجام عمل پروتز سینه اختلال ایجاد می کند. در نتیجه پس از آن باید از مصرف دخانیات به مدت ۳ هفته اجتناب شود.

مراقبت های پس از عمل بزرگ کردن سینه

مراقبت‏های اولیه پس ازعمل پروتز سینه، مصرف به‌ موقع آنتی‌بیوتیک ‏های تجویز شده توسط پزشک و پانسمان صحیح زخم جراحی به مدت ۱۰ روز بعد عمل می باشد. روزهای اول پس از عمل برای اینکه احتمال جا‌بجا شدن پروتز از بین برود باید از کشیدن و بالا بردن دست‏ها، دست زدن به سینه‌ها و خوابیدن به پهلو یا شکم، بلند کردن اجسام سنگین و ضربه به سینه‌ها جلوگیری شود.

آیا امکان عفونت بعد از آن وجود دارد؟

برای اینکه ازعفونت پس از عمل جلوگیری شود و زخم در اطراف سینه و زیر بغل‏ ایجاد نشود باید از دستکاری جوش های چرکی در این ناحیه خود‌داری شود. وجود هر گونه عفونتی در بدن تا چند ماه پس از عمل پروتز سینه می تواند پروتز را آلوده کند، به همین دلیل در صورت وجود پروتز باید هر چه سریعتر نسبت به درمان آن اقدام نمود.

 

اشتفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل

پوشیدن سوتین مخصوص، پروتز را در محل خود حفظ می کند و سبب می شود پروتز حد‌اقل جابه‌جایی به سمت پایین را در اثر نیروی جاذبه داشته باشد. در برخی موارد ممکن است پروتز بعد از عمل کمی بالاتر از جایگاه طبیعی قرار بگیرد که در اینصورت می توان با بستن کش مناسب طبی در بالای سینه‌ها این مشکل را برطرف کرد.

 

نکات مهمی که بعد از عمل پروتز سینه باید جدی گرفته شود

 در پوست‏های سفت این امکان وجود دارد که روی سینه ترک ایجاد شود که دراینصورت باید هر چه سریعتر نسبت به درمان آن با کرم‏های مناسب یا اقدامات دیگر طبی اقدام کرد.

 اگر در عمل پروتز سینه از پروتز از نوع سطح صاف استفاده شده باشد، در اینصورت باید سینه‌ها ماساژ داده شوند(روش‏های ماساژ را  پزشک به بیمار آموزش می دهد) تا کپسول سفت دور پروتز ایجاد نشود.

 برای اینکه در محل عمل اسکار ایجاد نشود باید از کرم های مناسبی استفاده شود که هر چه سریعتر محل زخم ها بهبود یابد. استفاده از این کرم ها دو یا سه هفته بعد عمل بسته به میزان زخم شروع می شود و حداقل باید چند ماه استفاده شود. چنانچه فرد سابقه سابقه بد ‌زخمی داشته باشد باید برای پیشگیری  از لیزر مخصوص در هفته سوم یا چهارم استفاده شود.

 معاینات دوره‌ای پس از عمل پروتز سینه ضروری می باشد تا در صورت بروز هر گونه مشکلی به موقع تشخیص داده شود و درمان به موقع صورت بگیرد.

آبمیوه های تازه پس از عمل پروتز سینه

بعد از عمل پروتز پیروی از رژیم غذایی مناسب بسیار با اهمیت می باشد.  برای مثال نباید از غذاهای پرنمک استفاده شود چرا که تورم و کبودی بعد از عمل پرووتز سینه را تشدید می کند. توصیه می شود در این رژیم از آب میوه های تازه بیشتری استفاده شود.

نتیجه گیری

توصیه می شود برای انجام عمل ایمپلنت سینه از پروتز هایی که سایز متعادل دارند استفاده کنید و در این مورد به نظر جراحتان احترام بگذارید زیرا در صورت بزرگتر بودن بیش از حد پروتز، سنگینی و کشش بیش از حد پوست و فشار پروتز به بافت های مجاور سبب بروز عوارضی می شود که ممکن است فرد نیاز به جراحی مجدد پیدا کند و مجبور شود پروتز را درآورد.

 

 

رنگ پروتز سینه در بدن

باوجوداینکه پروتزهای سیلیکونی به سینه واقعی خیلی شباهت دارد اما به‌هرحال  نمی‌توانند حالت و بافت  طبیعی سینه را داشته باشد.

باوجوداینکه امکان  داشتن رنگ دقیق پوست در پروتز کمی  مشکل است اما تولیدکنندگان پروتز سعی کرده اند آن‌ها را بارنگ‌های پوستی متناوب  ساخته‌اند تا استفاده‌کنندگان با رضایت بیشتری پروتز مصنوعی خود را انتخاب کنند. داشتن یک پروتز نزدیک به رنگ پوست احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری به فرد می‌دهد.

و در آخر به این نکته توجه کنید که پروتز سینه  نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. وبری اینکه  پروتز سینه شما طول عمر بیشتری داشته باشد، باید مراقبت از آن را به‌درستی و دقیق انجام دهید.

 

https://drbayatshahbazi.clinic/

  • ۹۹/۰۶/۰۲
  • mahdi akbarii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی