medicine

  • ۰
  • ۰

متخصص ارتوپد

متخصص ارتوپد  با صبر و حوصله فراوان در ابتدا کار خود را با مشاوره و معاینه بیمار آغاز می کند و بعد از اینکه تشخیص داد بیمار به آزمایش نیاز دارد،  برای بیمار آزمایشاتی مانند تصویربرداری و آزمایش خون تجویز می کند و سپس در فرصت مقرر بعدی این آزمایشات و تصویرهای لازم را در ویزیت های بعدی مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد.

 

متخصص ارتوپد

 

متخصص ارتوپد در ویزیت های اولیه  پس از اینکه نوع بیماری را تشخیص داد در رابطه با بیماری و راه های درمان آن به بیمار اطلاعات لازم را می دهد و بهترین روش درمانی را برای بیمار ارائه می دهد تا بیمار نسبت به مواردی که در ممکن است برایش سوال باشد اطلاعات کافی را کسب می کند. متخصص ارتوپد در مرحله نهایی و زمانی که  راه دیگری برای درمان وجود نداشته باشد، جراحی را برای بیمار خود تجویز و انتخاب  می کند و معمولان بهترین متخصص ارتوپد سعی بر این دارد تا آنجایی که امکان دارد از انجام  جراحی خورداری کند.علت این امر در نظر گرفتن عوارض ناشی از جراحی برای بیماران می باشد برای همین منظور تمامی جوانب و نکات را برای تجویز جراحی در نظر گرفته تا عوارض جراحی در بیماران به حداقل برسد و بیماران دچار مشکلات حاد نشوند.

چه زمانی  به متخصص ارتوپد  مراجعه کنیم ؟

قبل از یافتن و پیدا کردن بهترین متخصص ارتوپد  بهتر است بدانیم بیمار چه زمانی لازم و ضروریمی باشد به متخصص ارتوپد  مراجعه کنیم، که در این مقاله سعی داریم به برخی از نکات مهم برای این موارد اشاره کنیم.

– زمانی که بیماران دچار شکستگی عضوی از بدن شده و عضو مورد نظر نیاز به گچ یا آتل داشته باشد.

-زمانی که به هردلیلی بدن یا عضوی از بدن دچار آسیبهای شدید یا نسبتا شدید شده است و احساس درد در بدن داشته باشید.

-هنگامی که نیاز به تزریق در مفصل وجود داشته باشد.

-زمانی که در بدن شکستگی ایجاده شده است و  نیاز است شکستگی جا انداخته شود.

-برای انجام جراحی های مفاصل و استخوان

در تمام این موارد ذکر شده نیاز است بیمار به متخصص ارتوپد یا به عبارت دیگر به بهترین متخصص ارتوپد مراجعه نماید تا تمامی موارد به درستی و با دقت فراوان بررسی و انجام گیرد.

 

بهترین متخصص ارتوپد

 

متخصص ارتوپد  کیست ؟

در واقع افرادی که نیاز به متخصص ارتوپد  دارند قطعا در قسمتی از استخوان و مفاصل خود دچار درد و یا  ناراحتی هستند. بنابراین برای تشخیص درد و معالجه خود باید نزد متخصص ارتوپدی بروند که آسیب و دردی که وجود دارد ابتدا باید عللش تشخیص داده شود و پزشک بتواند درد در این ناحیه را کاهش دهد و عوارض ناشی از روش های درمان را نیز به حداقل برساند.

ارتوپد یکی از شاخه های رشته های پزشکی است که مسئولیت آن تشخیص، مراقبت و درمان بیمارانی است که به مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی مانند مفصل ها، استخوان ها و اعصاب برخورده اند و به متخصصانی که در این رشته کار می کنند متخصص ارتوپد گفته می شود. هر متخصص ارتوپدی با همه زوایای سیستم اسکلتی عضلانی آشنا می باشد باید دارای تخصص ویژه ای در نواحی منحصر به فردی از بدن مانند ستون فقرات، لگن، زانو، پا، دست، شانه و آرنج نیز باشد.که در واقع پس از اینکه پزشک متخصص ارتوپد فارغ التحصیل شد می تواند در یکی از رشته های مذکور دوره فوق تخصص خود را طی کند و فلوشیپی خود را دریافت نماید.

 

متخصص ارتوپد کیست

 

متخصص ارتوپد   کسی است که پس از اینکه دوره های تحصیل خود را در این زمینه گذراند همواره در تلاش است که  تاثیر گذارترین روش را برای درمان بیمار خود انجام دهد و این کار را از وظایف خود می داند. متخصص ارتوپد  برای درمان بیماری از هر دو روش جراحی و غیر جراحی بنا به نوع بیماری و تشخیص اولیه استفاده می کند و همچنین درمانی را انتخاب می کند که بتواند تاثیراتی خوبی بر روند بیماری داشته باشد و همواره این نکته را در نظر دارد که کمترین آسیب به بیمار در حین درمان به بیمار برسد تا دردی به دردهای مراجعین و بیماران عزیز وارد نشود.

بهترین متخصص ارتوپد

بهترین متخصص ارتوپد  بعد از معاینه و تشخیص  نوع بیماری باید در مورد بیماری و روش های درمان با بیمار صحبت کند و انواع مشاوره و راهنمایی ها را برای بیمار انجام دهد و جراحی را به عنوان آخرین روش درمانی برای مشکلات اسکلتی و عضلانی در نظر بگیرد و بیمار را با رویکردهای درمانی مانند فیزیوتراپی درمان کند و زمانی که روش های درمانی جایگزین و غیر جراحی موجب بهبودی نشدند در آخر جراحی را به بیمار خود توصیه و تجویز کند. بنابراین بهترین متخصص ارتوپد پزشکی است که علاوه بر مهارت، تجربه در برخورد با بیمار را نیز رعایت کند تا بیمار با اعتماد به او به معالجه بیماری خود بپردازد.

 

بهترین متخصص ارتوپد

ویژگی بهترین متخصص ارتوپد

بهترین متخصص ارتوپد ، پزشکی است که تلاش کند از بین روش های موجود برای درمان موثرترین و کم هزینه ترین نوع درمان را در جهت رفع مشکل بیمار انتخاب کند و به بیماران حود تجویز نماید.

 

متخصص ارتوپد نقش مهمی در ارائه مراقبت های اورژانسی دارد و باید ازهر دو روش جراحی و غیر جراحی برای درمان آسیب های اسکلتی و عضلانی، بیماری های ستون فقرات، آسیب های ورزشی، تومورها، عفونت ها و اختلالات مادرزادی استفاده  کند و یک روش درمانی موثر انتخاب کند که موجب بهبود سطح کیفیت زندگی بیمار شود و این نکته را حتما باید در نظر داشت که انتخاب روش درمان باید به گونه ای باشد که پس از جراحی روند بازشگت بیمار به زندگی عادی و روزمره با سرعت بیشتری انجام شود.

انتخاب متخصص ارتوپد

زمانی که فردی برای بر طرف کردن مشکل اسکلتی عضلانی خود می خواهد به متخصص ارتوپد  مراجعه کند برای اوانتخاب بهترین متخصص ارتوپد  با توجه به ناحیه آسیب دیده ازاهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجایی که روشهای درمان پیشنهاد داده شده توسط پزشک متخصص ارتوپد دربهبود هرچه سریعتر فرد بسیار موثر است، بنابراین در انتخاب متخصص به نکاتی از قبیل تجربه و سابقه کاری و اخلاقی پزشک مورد نظرو تحقیق از بیماران سابق حتما توجه کنید و بدانید که انتخاب متخصص ارتوپد  در تخصص های شانه، گردن و ستون فقرات، دست، لگن و زانو، پا و مچ پا و اطفال حائز اهمیت است و بسیار مهم می باشد.

 

انتخاب متخصص ارتوپد

 

آموزش و تحصیلات متخصص ارتوپد

یک متخصص ارتوپد باید آموزش وسیع در رابطه با تشخیص و درمان مشکل و علل ایجاد بیماری در  بیماران را داشته باشد و با استفاده از روش های جراحی و غیر جراحی در حوزه آسیب ها و بیماری های سیستم عضلانی اسکلتی در ابتدا اقدام به تشخیص صحیح و سپس اقدام به درمان کند متخصصین ارتوپد برای داشتن دانش مورد نیاز خود در این حوزه باید درحدود ۱۴ سال آموزش رسمی کسب کنند :

هفت سال پزشکی عمومی که چهار سال آموزش در دانشگاه و سه سال آموزش در بیمارستان در بالین بیمار

چهار سال دوران رزیدنتی

یک سال بورد تخصصی

هجده ماه تا دو سال دوران فلوشیب و فوق تخصصی

در ارتباط با دریافت خدمات درمانی و انتخاب بهترین متخصص ارتوپدی مهم است که به جراحان ارتوپد که دارای بورد تخصصی هستند یا در حال گرفتن مدرک بورد تخصصی خود می باشند مراجعه کنید زیرا این پزشکان از تجربه بالاتر و مهرات بالاتری برخوردار می باشند و راحتتر می شود به این پزشکان اعتماد کرد.

 

آموزش متخصص ارتوپد

چه افرادی توسط متخصص ارتوپد درمان می شوند ؟

جراحان ارتوپد بیماران را در سنین مختلف که شامل نوزادان، کودکان، ورزشکاران و افراد مسن هستند درمان می کنند اغلب این افرادی که با  مشکلات و شکستگی های استخوان و مفصل یا بیماری های مربوط به آن مواجه می شوند و یا دچار فرسایش عضلات، رباط ها و تاندون ها در نقاط مختلف بدن خود شده اند به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان قرار می گیرند.

بنابراین بسیار مهم است که بیمار و خانواده  وی رابطه مناسبی با متخصص ارتوپد داشته باشند و همچنین متخصص ارتوپد  باید مهارت و دانش و تجربه لازم را داشته باشند تا بتوانند بهترین نتیجه را برای بیماران خود ارائه دهند و بیمارن از روند درمان و نتایج درمان  راضی باشند.

وظیفه اصلی متخصص ارتوپدی چیست ؟

متخصص حرفه ای ارتوپدی که به آن متخصص استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل یا ارتوپد هم میگویند سعی میکند تا با استفاده از روشهای جراحی _  غیر جراحی به تشخیص و درمان مشکلات سیستم حرکتی بدن تلاش کند مشکلاتی مانند :

۱-آسیب های استخوان ها و مفاصل که به دنبال ضرباتی مثل شکستگی، در رفتگی، کشیدگی و رگ به رگ شدن، پاره شدن تاندون ها و رباط ها ایجاد می شود.
۲-آسیب‌های ورزشی که در  حین ورزش ایجاد شده
۳-خراب شدن و آسیب دیدن مفاصل بدن، مثل آرتروز و ساییدگی مفصل
۴-عفونت اندام‌ها
۵-تومورهای استخوان و بافت‌های نرم اندام
۶-بیماری‌های مادرزادی اندام‌ها

 

وظیفه متخصص ارتوپدی

بهترین دکتر ارتوپد ستون فقرات کیست ؟

قبل از اینکه بتوانیم این مورد را توضیح بدهیم بهتر است تا این مورد را به شما توضیح دهیم که ; اگرفرد دچار مشکلات مربوط به ستون فقرات از قبیل مشکلات مادر زادی، اختلالات دیسک و مهره ای، شکستگی مهره ها و یا هر یک از دردهای مربوط به ستون فقرات باشد ، باید  فرد  حتما به دکتر ارتوپد ستون فقرات مراجعه نماید.

 

بهترین دکتر متخصص ارتوپد

چون ستون فقرات یکی از اصلی ترین ارگان های حرکتی بدن است و در صورت وقوع مشکلی برای آن ممکن است راه رفتن شما به طور کلی مختل شود و در راه رفتن دچار مشکلات عدیده ای شوید . برخی بیماران  به این مسئله بی توجهی میکنند ومعمولا  به هر متخصص ارتوپدی که می شناسند مراجعه می کنند اما باید تاکید کرد  که بیمار  در چنین شرایطی باید  به بهترین دکتر ستون فقرات که می شناسد را برای درمان خود انتخاب کند زیرا انتخاب اشتباه دکتر ارتوپد ستون فقرات ممکن است نتایج جبران ناپذیری  را برای  فرد به همراه داشته باشد که این عارضه و اشتباه تا آخرین لحظه، زندگی بیمار  و اطرافیان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و فرد همواره با مشکلات متعددی که در این زمینه ایجاد شده است دسته و پنجه نرم کند.

 

ارتوپد مفصل چیست

ارتوپد مفصل یکی از شاخه های علوم پزشکی می باشد  که در آن مباحث مربوط به جراحی استخوان و مفاصل انجام می شود. مفصل محلی است که دو استخوان به یکدیگر وصل شده و این دو استخوان نسبت به هم حرکت می کنند. اگر در اتصال مفصلی اختلالی ایجاد شود، حرکت استخوان ها با درد و ناراحتی و به سختی  صورت می گیرد و در برخی موارد دیگر امکان حرکت نسبی وجود نخواهد داشت و اصطلاحا دچار قفل شدگی می شویم. در چنین مواردی  متخصص ارتوپد مفصل ، می تواند با انجام عمل جراحی و یا تزریق موادی خاص که توسط متخصص ارتوپد تجویز شده است، این عارضه را برطرف نموده و یا از شدت آن کم کند .

 

ارتوپد مفصل

آسیب های مفصلی می تواند بر اثر ضربه، ورزش های سنگین، الگوی حرکتی نامناسب، رژیم غذایی نامناسب و یا کهولت سن در فرد  به وجود بیاید.  متخصص ارتوپد مفصل با بررسی عارضه و معاینه ی دقیق آن به خوبی می تواند بهترین راهکار موجود برای کنترل و یا حتی درمان بیماری های مفصلی ارائه نماید.

بهترین دکتر ارتوپد زانو

یک متخصص  ارتوپد زانو برای اینکه در حیطه کار  خود تبدیل به عالی ترین شود باید موفقیتهای زیادی را کسب کند و باید در تشخیص بیماری و درمان بیمار خود کمترین اشتباه را داشته باشد. یک متخصص ارتوپد زانو باید به خوبی با بیماری ها و عارضه های زانو آشنایی کامل  داشته باشد تا بتواند تشخیصی دقیق و درمانی موثر را برای  فرد بیمار در نظر بگیرد.

وقتی که متخصص ارتوپد  بتواند با معاینه دقیق تشخیص درست بدهد که نوع بیماری چیست وچه میزان آسیبی به زانو وارد آمده است باعث جلب اعتماد   بیمار به پزشک شده  و نتیجه این اطمینان  و اعتماد  در کسب درمان خوب و نتیجه بخش می باشد.

انواع اعمال جراحی ارتوپدی

همانطور که اشاره  شد یکی از روشهای درمانی که یک متخصص ارتوپد از آن استفاده میکند جراحی است. انوع مختلفی از اعمال جراحی وجود دارد که از هرکدام از آنها می توان در جای مناسب و با توجه به عوامل مختلفی که پزشک برای بیمار تشخیص می دهد ، استفاده کرد.

رایجترین این اعمال جراحی عبارتند از :

۱-جا اندازی شکستگی‌ها بصورت بسته یا باز و سپس فیکس کردن آن شکستگی ها با کمک عمل جراحی و استفاده از وسایلی که در اصطلاحا  به آن ها پلاتین میگویند.

۲-اعمال جراحی تعویض مفصل که در این روش متخص ارتوپد مفصلی را که کاملا خراب شده و امیدی به ادامه کارصحیح و درست آن نیست از بدن خارج کرده و آن را با یک مفصل مصنوعی جایگزین می کند.

 

انواع درمان متخصص ارتوپد

 

۳-آرتروسکوپی مفاصل که در آن جراحی ارتوپد از طریق سوراخ ریزی که بر روی پوست یک مفصل ایجاد میکند لوله هایی را به درون مفصل فرستاده و از طریق آنها درون مفصل را میبیند. از این کار هم برای تشخیص بیماری های مفصلی و هم درمان بعضی از ان ها استفاده میشود.

 

۴-استئوتومی استخوان‌ها و تصحیح تغییر شکل آن ها. با این نوع از اعمال جراحی میتوان تغییر شکل استخوان ها را اصلاح کرده و هم در ظاهر اندام و هم در کارکرد آنها تغییراتی را که باعث بهبود عملکرد استخون ها و مفاصل می شود، بوجود آورد.

۵-پیوند استخوان که از آن بیشتر به منظور کمک به جوش خوردن شکستگی ها یا پرکردن جای خالی ایجاد شده در دیگر استخوان ها استفاده می شود.

۶-ترمیم عصب هایی که به علت آسیب های وارد شده صدمه دیده اند.

۷-ترمیم یا جابجا کردن تاندون ها به منظور به دست آوردن حرکاتی که تا کنون باری بیمار قابل انجام نبوده است.

 

متخصص ارتوپد خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

 

متخصص ارتوپد خوب پزشکی مجرب برای تشخیص، درمان، پیشگیری و توان‌بخشی به بیمار آسیب‌دیده براثر جراحات، اختلالات و بیماری‌ها در ساختمان استخوانی-عضلاتی است. هرگونه آسیب در استخوان‌ها، مفصل‌ها، عضلات، اعصاب و تاندون‌ها به متخصص ارتوپدی مربوط بوده و ایشان توانایی کافی در رفع بیماری‌های مربوط با این ساختمان را دارد. درحالی‌که تمامی پزشکان ارتوپدی با سرتاسر ساختمانی عضلانی و استخوانی آشنا هستند؛ بسیاری از این پزشکان، درزمینه و ناحیه خاصی از بدن تخصص دارند.

متخصص ارتوپد خوب

به‌طوری‌که جراح ارتوپد را ممکن است با نام‌ های متخصص ارتوپد پا، دست، شانه، ستون فقرات، زانو بشناسیم. جراحان ارتوپدی درزمینه ‌های تخصصی کودکان، تروما، جراحی بازسازی، آنکولوژی (تومور استخوانی) و درمان ورزشی نیز فعالیت می‌کنند

یک جراح و متخصص ارتوپد  خوب چه خصوصیاتی دارد ؟

 

جراح و متخصص ارتوپد ماهر، فردی است که وظیفه تشخیص و درمان بیماران با مشکلات حرکتی را به عهده دارد.تعداد زیادی از کسانی که همه روزه به درمانگاه های ارتوپدی و بیمارستان ها مراجعه میکنند مشکلاتی در سیستم حرکتی خود یعنی در استخوان ها، عضلات، تاندون ها یا مفاصل دارند.

شایعترین علت مراجعه این افراد درد در اندام مختلف بدن است و منشا درد میتواند هر کدام از قسمت هایی که ذکر شد باشد یک متخصص ارتوپدی خوب و ماهر  سعی می‌کند تا با بهره‌گیری از بهترین روش ها و به روز ترین دانش ها و علوم مختلف فرد مراجعه کننده را درمان نماید.

 

متخصص ارتوپدی

 از دیگر خصوصیات متخصص ارتوپد  دقت به صحبت بیمار است

یک متخصص ارتوپد عالی و حرفه ای  در اولین برخورد با بیمار باید به دقت به حرفهای او گوش دهد. متاسفانه غالب پزشکان در این قسمت یعنی گوش دادن خوب نیستند. البته این مشکل غالب انسان ها است که خوب گوش نمیکنند.پس باید گوش داد. حداقل دو سه دقیقه باید گوش داد.

بیشتر پزشکان فکر میکنند اطلاعاتی که بیمار می دهد کمک کننده نیست و بیمار دوست دارد از هر چیزی حرف بزند ولی اگر خوب گوش کنیم میبینیم در لابه لای حرفهای بیماران اطلاعات بسیار مهمی نهفته است. اطلاعاتی نه تنها راجع به خود بیماری و علائم آن بلکه راجع به دردی که بیمار احساس میکند.

وقت گذاشتن و توجه به بیمار از خصلت های یک متخصص ارتوپدی حرفه ای است

چهره بیمار، حرکات دستهای او و صدایش پر از اطلاعاتی است که از وضعیت روحی او به ما می گوید.

همین که بیمار ببیند پزشک به حرف های او گوش میدهد اولین ارتباط بین او و پزشک ایجاد میشود. یک ارتباط محکم بیمار باید متوجه شود که متخصص ارتوپدی که به او مراجعه کرده به او اهمیت میدهد و صدا و حرف های او را می شنود و چه چیزی بهتر از گوش دادن به حرف های بیمار وجود دارد که نشان دهد پزشک به او اهمیت میدهد.

 

 

https://doctorhakimi.ir/

  • ۹۹/۰۷/۰۷
  • mahdi akbarii

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی